۱۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

شینیون مو چگونه انجام می شود؟

شینیون مو از صفر تا صد

اگر واژه شینیون chignon را در فرهنگ لغت جستجو کنید، به واژه “گیس پشت سر” برخورد خواهید کرد. مفهوم آن در آرایش مو این است که موها با فرم و مدلی خاص از پشت سر یا بالا بسته می شوند.شینیون مو

شینیون مو

در گذشته این روش فقط در یک مدل خلاصه می شد و آن جمع کردن و بستن مو از پشت سر و به یک شکل ساده و متداول بود. اما امروزه شنیون تبدیل به یک هنر و تکنیک در آرایش مو تبدیل شده است. به طوری که آرایشگران حرفه ای بخش بزرگی از هنر آرایشگری خود را در این روش نشان داده و به رخ می کشانند.

شینیون مو

شینیون مو جدید 2018

امروز دیگر نمی توان مدل متداول و استانداردی برای شینیون مو تعریف کرد چون روز به روز به مدل های مختلف آن اضافه می شود. در واقع این هنر می تواند از نظر مدل نامحدود باشد. چون هر آرایشگری می تواند با ادغام مدل های مختلف و ترکیب آن با خلاقیت خود، مدل جدید و خاصی را ارائه دهد. حتی با ترکیب مدل هایی از بافت مو می توان مدل های جدید و کاملا خاصی ایجاد کرد.
 
همچنان می درخشد
شاید مدل موی عروس ایرانی گستردگی آرایش صورت را نداشته باشد اما بسیار وابسته به مد است. همیشه در دوره های مختلف مدل هایی از مو محبوبیت های بیشتری پیدا می کنند. در سال های اخیر طرفداران مدل های باز مو بیشتر شده است ، اما باز هم شینیون جایگاه ویژه ای در بین خانم ها، مخصوصا خانم های ایرانی دارد. حضور یک عروس در جشن عروسی با مو های باز بسیار نادر خواهد بود. همچنین در بسیار از مجالس و میهمانی های رسمی، مانند جشن نامزدی، جشن تولد رسمی و… اجرای شینیون بسیار اهمیت خواهد داشت.
 
شینیون مو

شینیون مو ساده و زیبا

ابزارهای شینیون
مانند هر تکنیک دیگری در آرایش، اجرای این تکنیک روی مو هم نیاز به ابزارهایی دارد. ابزارهای شینیون به دو دسته کلی ساده و حرفه ای تقسیم می شوند :
ابزارهای ساده که می تواند شامل کلیپس مو، تل مو، کش مو، تور شینیون و… باشد. با این ابزار های ساده می توانید یک شینیون خانگی ساده اجرا کنید.
ابزارهای پیشرفته تر که شامل تورهای نامرئی، بیگودی، پروتزهای اسفنجی، گیره مویی، چوب شینیون و موهای مصنوعی است. این ابزارها برای اجرای یک تکنیک حرفه ای توسط آرایشگر بکار برده می شود.
 
ابزارهای حرارتی شینیون
با توجه به تنوع و گسترده بودن مدل های، بسیار پیش می آید که برای اجرای یک شینیون نیاز باشد از ابزارهای حرارتی مو استفاده شود. از متداول ترین ابزارهای حرارتی مو که در هر تکنیکی و مدلی بسیار پرکاربردند، می توان به سشوار و اتوی مو اشاره کرد. البته ممکن است با توجه به مدل از ابزارهای حرارتی دیگری مثل انواع فر کننده ها نیز استفاده شود.
 
در بسیاری از مدل های شینیون نیاز است یک یا چند دسته از موها که به فرم های مختلفی در آمده اند شکل و فرم خود را برای ساعت ها حفظ کنند. فرم دهی به این دسته از موها باید توسط سشوار و اتوی مو انجام شود. چون ممکن است در اثر رطوبت هوا و عوامل دیگر فرم خود را از دست داده و حالت وز دار و فر خورده پیدا کنند. در نتیجه فرم اصلی شینیون را از بین ببرند. البته برای تثبیت در کنار استفاده از ابرارهای حرارتی مو باید از مواد تثبیت کننده نیز استفاده شود.
 
شینیون مو
تثبیت با استفاده از مواد تثبیت کننده آرایش مو
مدل ها پیشرفته ممکن است بسیار زمان بر بوده و هزینه زیادی را هم دربر داشته باشند. بسیار عاقلانه به نظر می رسد که برای تثبیت شینیون و حفظ حالت آن از تثبیت کننده آرایش مو استفاده شود. تثبیت کننده های آرایش مو به شکل های مختلف و با کاربرد های مختلفی تولید می شوند که از این دسته محصولات می توان به ژل مو، موس مو و اسپری مو اشاره کرد.
هر کدام از این تثبیت کننده ها را در مراحل مختلف می توان به کار برد. اما اسپری مو باید در مرحله پایانی شینیون حتما مورد استفاده قرار بگیرد تا شکل کلی شینیون اجرا شده را به خوبی تثبیت کند.
 
البته از اسپری مو هم می توان در بین مراحل شینیون استفاده کرد و این کاملا به مدل شینیون مربوط می شود. مثلا در مراحلی از اجرای شینیون آرایشگر اسپری مو را روی دسته ای از موها اسپری کرده و اتوی مو را روی آن می کشد. این کار باعث می شود این دسته کوچک از موها به هم چسبیده و به شکل یک ورقه مو درآید. در مرحله بعد آرایشگر از این ورقه که از چسبیدن مو به همدیگر تشکیل شده برای طراحی شینیون استفاده می کند.
 
*****
گاهی اوقات مشتری، موهای بسیار صافی دارد و به همین دلیل باید زحمت بیشتری برای حجم دادن به موها کشیده شود. در این صورت کافی است دسته کوچکی از موهای زیرین با استفاده از انگشت شصت و اشاره پیچ داده شده و در جهت مخالف سر قرار گیرند. این کار باید در پنج دسته مو و در نقاط مختلف سر تکرار شده تا حجم دلخواه به دست آید. برای به دست آوردن نتیجه بهتر نیز می توان بقیه موها را اتو مو کشید.
 
بافت های مختلف ممکن است در ظاهر پیچیده باشند ولی خلق آن ها سخت نیست. از طرفی از آن جا که بافت ها ساده ودخترانه هستند، طرفداران زیادی دارند. به علاوه با کمی تمرین می توان هر نوع بافتی را در شینیون وارد کرد. یکی از بافت های محبوب، مدل آبشاری است که می توان آن را از موهای بالای پیشانی شروع کرده و تا انتهای موها ادامه داد. به علاوه برای حجیم تر کردن موها نیز می توان کمی آن ها را به سمت جلو فشار داده و سپس بافت مو را انجام داد.
۲۹ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالن آرایشی

انتخاب آرایشگاه عروس

تصمیم گیری‌های مهم برای افراد دودلی که قدرت تصمیم گیری خوبی ندارند بسیار سخت و دشوار است و اغلب اوقات به جای گرفتن تصمیم درست به بیراهه و اشتباه می‌روند. انتخاب همسر و برگزاری مراسم عروسی هم یکی از آن دسته تصمیمات بسیار مهمی هستند که نقش بزرگی در زندگی افراد می‌گذارند. معمولا عروس خانم‌ها در مورد تصمیمات عروسی بیشتر از آقایون وسواس و ظرافت به خرج می‌دهند چون دوست دارند همه چیز به بهترین نحو ممکن انجام شود. یکی از تصمیمات بسیار سخت عروس خانم‌ها در شب عروسی انتخاب یک آرایشگاه خوب است که بتواند زیبایی و جذابیت آن‌ها را چند برابر کند. در واقع انتخاب یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای و یک سالن خیلی عالی یکی از تصمیمات خیلی مهم عروس خانم‌هاست. اما امروزه اکثرا در وبسایت و اینستاگرام به دنبال دیدن نمونه کارهای آرایشگران هستند، در حالی که تا وقتی مدلی را از نزدیک نبینی و به دلت ننشیند نمی‌توانی با خیال راحت آن آرایشگاه را انتخاب کنی.

نکات مهم در انتخاب آرایشگاه عروس

 

عروس شیک

 

آدرس آرایشگاه

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب بهترین آرایشگاه عروس آدرس محل آن است. در واقع اولویت این است که آرایشگاه عروس به آتلیه و تالار عروسی نزدیک باشد تا بتوانند به موقع برای حضور در مراسم حاضر شوند.

هزینه آرایش عروس

هزینه آرایشگاه عروس هم یکی از هزینه‌های مراسم عروسی است. این قیمت بسته به نوع آرایشگر و جا و مکان سالن تفاوت می‌کند. کمترین قیمت آرایش عروس برای روز عروسی از 600 تومان می‌باشد تا نهایت 3 ملیون. البته خیلی از آرایشگران از این قیمت بالاتر هم می‌گیرندپکیج عروس و اینکه خدمات آرایش عروس شامل چه مواردی است.

سبک کار میکاپ آرتیست

یکی از نکات مهمی که عروس خانم‌ها باید در انتخاب آرایشگاه به آن دقت کنند نوع کار میکاپ آرتیست است. باید مدل کاری که آن آرایشگر انجام می‌دهد هم مطابق با سلیقه عروس باشد و هم اینکه طبق جدیدترین مدل‌های روز دنیا باشد.

سلیقه شینیون کار عروس

قطعا یک شینیون یا مدل مو زیبا تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره شما دارد و از آنجاییکه اکثر عروس خانم‌ها دوست دارند در شب عروسیشان تک باشند یک شینیون خاص و شیک بسیار اهمیت دارد.با دیدن نمونه کارها یا در روز بازدید عروس می‌توانید کاملا متوجه به روز بودن شینیون کار آن آرایشگاه بشوید.

شلوغی یا خلوتی آرایشگاه عروس

یکی از موارد بسیار مهمی که باید در انتخاب آرایشگاه در نظر بگیرید این است که به شلوغی یا خلوتی آن آرایشگاه توجه کنید. سعی کنید سمت آرایشگاه‌هایی که در یک روز چندین عروس دارند نروید چون ممکن است شما زمان کم بیاوردی و آن چیزی که انتظار دارید از آب درنیاید. بنابراین به سالنی مراجعه کنید که در روز عروسیتان شما تنها عروس آن سالن باشید تا آرایشگر تمام توان و هنرش را برای شما پیاده کند.

اخلاق پرسنل آرایشگاه عروس

در همان جلسه اول از برخورد مشاور عروس و گفتگو با میکاپ آرتیست و دیدن رفتار سایر پرسنل آرایشگاه با مشتریان می‌توانید به این نتیجه برسید که می‌توانید به این آرایشگاه اعتماد کنید یا نه.

اما یکسری موارد مهمی در انتخاب آرایشگاه عروس هست که با دیدن آلبوم عروس، شرکت در شو عروس و صحبت با میکاپ آرتیست، قیمت آرایشگاه عروس و...دستگیرمان نمی‌شود و فقط می‌توانیم بنا به تجربه به این سوالاتمون پاسخ بدیم.

۲۶ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالن آرایشی

روش های کاشت مژه طبیعی در آرایشگاه

پیوند مژه یا به عبارت بهتر کاشت مژه مصنوعی و طبیعی، یک روش نسبتاً جدید است که در اصل برای درمان مناطقی از پلک که فاقد مژه هستند به کار می‌رود. این روش که با نام ایمپلنت مژه نیز شناخته می‌شود برای افرادی که به صورت ژنتیکی بدون مژه متولد می‌شوند یا در اثر سوختگی یا شیمی‌درمانی مژه‌های خود را از دست داده‌اند، موثر است. در سال‌های اخیر، پزشکان از این روش برای افزایش ‌تراکم یا به عبارتی پرپشت کردن مژه‌ها در افراد معمولی هم استفاده کرده‌اند. کیفیت و چگونگی این روش در ادامه بیشتر توضیح داده می‌شود.
 



تارهای کاشت طبیعی مژه از کجا می‌آیند؟

شاید این اولین سوالی باشد که در مورد این عمل جراحی در ذهنتان نقش می‌بندد. چیزی که در این زمینه باید بدانید این است که تارهای مژه از پوست بدن خود شما تأمین می‌شوند. موهای اهداکننده در واقع از پوست سر برداشت می‌شوند و در مناطقی مناسب از پلک جایگذاری می‌شوند. اما نکته مهم این است که این موها رفتار طبیعی مژه‌ها را نداشته و مانند محل زادگاهشان (پوست سر) رشد زیادی دارند. بنابراین شما باید برای داشتن یک ظاهر طبیعی هر ماه آنها را اصلاح کنید. البته این موضوع تا حد زیادی نیز به مهارت و ظرافت عمل پزشک شما بستگی دارد. به عبارت دیگر، پزشک باید تارهای مو را با دقت در محل مناسبی قرار دهد تا پیازهای مو بتوانند از الگوی رشد فولیکول‌های مژه تقلید کرده و رشد متناسب و طبیعی داشته باشند.


عمل کاشت مژه چگونه انجام می‌شود؟

معمولاً وقتی به جراحی‌های زیبایی فکر می‌کنیم یا تصمیم به انجام آنها می‌گیریم، دوست داریم تمام کم و کیف آنها را بدون ابهام دریابیم. این موضوع تا حد زیادی به ما اطمینان خاطر می‌دهد و در تصمیم‌گیری ما تأثیر بسزایی دارد. عمل کاشت مژه طبیعی نیز از این قاعده مستثنی نیست. پروتکل این جراحی به طور کلی شامل قرار دادن 25 تا 50 فولیکول مو در پلک‌های بالایی چشم است. که بسته به میزان مژه‌های موجود و اندازه و ‌تراکم آنها متفاوت است.

این روش معمولاً همراه با بیهوشی موضعی است و در مدت زمان 2 ساعت انجام می‌گیرد. مهم‌ترین خطرات در مورد انجام این عمل شاید به ظاهر کم اهمیت‌تر از چیزی باشد که فکر می‌کنیم. مهم‌ترین خطر در مورد این جراحی، نحوه برداشت مو از منطقه اهداکننده است! جراح باید منطقه‌‌ای از پوست را انتخاب کند که هم نزدیک‌ترین جنس مو به مژه‌ها را داشته باشد و هم با ایجاد برش‌های ظریف ردی از این جراحی به جای نگذارد. در واقع اسکارها و برش‌ها در منطقه اهداکننده نباید به زیبایی موهای سر بیمار لطمه وارد کند.

سیر تا پیاز عمل کاشت مژه طبیعی

اگر تصمیم به انجام این جراحی دارید باید بدانید بخش مهمی ‌از نتیجه این عمل به خود شما بستگی دارد. جراح فقط می‌تواند مژه‌ها را در محل مناسبی با زاویه مناسب قرار دهد، فرم‌دهی و به اصطلاح فرکردن آنها وظیفه خودتان است. تعدادی از مژه‌های پیوندشده ممکن است به صورت شیب‌دار رشد کنند یا اصلا در جهت‌ ایده‌آل شما فرم نگیرند. همچنین احتمال دارد برخی از آنها بسیار کمرنگ‌تر از سایرین شوند یا نازک‌تر و ضعیف‌تر باشند. به هر‌ترتیب شما باید به این فولیکول‌های جدید کمک کنید تا در محیط پلک شما آموزش ببینند و مانند مژه‌های طبیعی در جهت صحیح رشد کنند.

نتایج نهایی کاشت مژه دائم

در هر عمل پیوند مو، 3 تا 4 روز اول موهای زائد در اطراف پیوند دیده می‌شوند که موضوع نگران کننده‌ای نیست. حتی در برخی موارد ممکن است تورم ملایمی‌ در پلک چشم مشاهده شود. همچنین درد و کبودی بوجودآمده ناشی از عمل، در یک هفته اول تا حد بسیار زیادی از بین می‌رود. 3 تا 5 روز بعد از انجام این جراحی می‌توانید به راحتی به انجام فعالیت‌های روزمره خود بازگردید. در مورد بخیه‌ها نیز باید گفت از نوع جذبی هستند که پس از عمل به مرور جذب بافت پلک خواهند شد و نیازی به مراجعه به پزشک برای خارج کردن آنها ندارید. اما نکته مهمی که باید بدانید این است که موهای پیوند شده، حدود 2 هفته بعد شروع به ریزش کرده و پس از گذشت 3 ماه مجددا رویش آنها آغاز می‌شود.

سیر تا پیاز عمل کاشت مژه طبیعی

هزینه و قیمت کاشت مژه دائمی

موضوع هزینه یکی از مهم‌ترین مسایل در زمینه کاشت مژه طبیعی است. در این خصوص باید گفت هزینه این جراحی زیبایی بستگی به وضعیت عمومی ‌مژه‌های شما، تعداد مژه‌های به کاررفته و نظر پزشکی است که برای انجام این عمل انتخاب کرده‌اید، دارد. این مورد به شخص شما هم بستگی دارد که انجام این عمل را برای خود ضروری می‌دانید یا نه! اما خبر خوب این است که با انجام این جراحی می‌توانید تا حد زیادی از شر مژه‌های مصنوعی و اکستنشن‌ مژه‌ خلاص شوید.

مژه به تارهای مو بسیار ریز و کوچک که بر روی پلک است میگویند ،که از چشم درمقابل :نور آفتاب، گرد و خاک و رطوبت محافظت می‌کند . مژه تکمیل کننده زیبایی درچشمان فرد بوده و فرم مژه ها ومیزان پربودن و بلند بودن آنها موضوعی میباشد که به طور ژنتیکی تعیین می شود، و اگر شما قبلا مژه ای پرپشت یا بلند داشته اید و حالا دچار ریزش آن شده اید، در این صورت دلایل متعددی می تواند داشته باشد 

علل ریزش مژه

مشکلات تیروئیدی مثل پرکاری یا کم‌کاری تیروئید، آلوپسی آره آتا ،لوپوس و . . . باشد . 
 بیماری تریکوتیلویانیا کسانی که دارای این بیماری روحی روانی هستند ،عادت به کندن مژه ها دارند .
اختلالات تغذیه‌ای از جمله کمبود پروتئین، کمبود بیوتین و کمبود آهن که از سایر موارد ریزش مژه هستند . 
عفونت‌های قارچی یا ویروسی و اختلالات لبه پلک و بیماری های ناشی از این موارد .
اشعه درمانی افرادی که از داروهای پرتویی یا شیمی درمانی و ...استفاده میکنند .
حساسیت به مواد آرایشی و یا مشکللات پوستی مانند اگزما ،پسیوریازیس و... که تاثیر بسزایی دارد .
ترومای فیزیکی عواملی مانند :سوانح سوختگی ،شیمیایی ،تصادفات و غیره...   .

کاشت مژه دائم و طبیعی

امروز کاشت مژه دائم و طبیعی برای رفع عیب ها و یا کاستی بسیار طرفدار پیدا کرده است ،علی الخصوص در بانوان که یکی از این خواستارها مژه های پر و بلند میباشد  که هم جنبه درمانی دارد ،هم کامل کردن جلوه زیبایی چشمان که به روشهای گوناگونی انجام میشود اصول و قوانین کاشت مژه هم همانند دیگر شاخه های کاشت مو می باشد اما وجه تمایز کاشت مژه دائم و طبیعی در طرافت و حساسیت بسیار بالای آن است که باعث شده در هر کلینیک و مرکزی انجام نشود .

 

 در کلینیک کاشت مژه دائم و طبیعی فقط جهت درمانی انجام میشود ،زیرا کاشت مژه مهارتی است که حساسیت و ظرافت بسیار بالایی را نیازمند بوده و بهترین روش برای انجام آن تکنیک های sut و fue می باشد  و برای انجام آن به تخصص ،دقت و مهارت زیادی نیاز دارند .این روش با بیهوشی موضعی انجام و فولیکول های مو برای پیوند جدا شده و بعد از تزریق بیحسی و محافظت با پوشش از پلک چشم ها ،موها را تار به تار پلک پیوند زده و مژه ها بعد از کاشت به حالت طبیعی رشد خواهند داشت .

۲۴ مرداد ۹۸ ، ۱۳:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالن آرایشی

نحوه انتخاب مدل مو برای عروس

نکاتی برای انتخاب مدل مو عروس

عروس خانم ها معمولا تا چند روز قبل از عروسی مشغول پیدا کردن بهترین مدل مو برای خود هستند و در سایت های مختلف دنبال جدیدترین مدل موهای عروس میگردند، انتخاب مدل موی عروس نیازمند رعایت نکاتی است که در این بخش از دنیای مد شما را با نکات انتخاب مدل موی عروس آشنا میکنیم تا بتوانید بهترین مدل مو را داشته باشید.مدل مو عروس

مدل مو عروس

مدل آرایش عروس

مدل آرایش عروس اروپایی

- برای اینکه مطمئن شوید مدل مویی که انتخاب کرده اید برای شما مناسب است و به شما می آید باید از آرایشگرتان بخواهید تا قبل از عروسی یکبار مدل مو را برایتان درست کند. اینطوری خیال تان راحت میشود که مدل موی عروسی تان به شما و فرم صورت تان می آید.

- جلوی موها تاثیر بیشتری در چهره دارند پس برای مدل جلوی موها با دقت تصمیم بگیرید اینکه موهایتان فرق وسط باشند یا فرق کج بسیار مهم است، خودتان بهتر از هر کسی میدانید فرق کج برایتان مناسب است یا فرق وسط.

مدل مو باز عروس

مدل مو باز عروس

- شما هرگز نمیتوانید مدل مویی که در ذهن دارید را برای آرایشگر توضیح دهید و او نمیتواند با توجه به توضیحات شما مدل موی ایده آل تان را درست کند، باید عکسی از مدل موی دلخواه تان داشته باشید و به آرایشگرتان نشان دهید و از او بخواهید دقیقا همان مدل را برایتان درست کند.

- هرگز سمت مو مصنوعی نروید، مو مصنوعی هرچقدر هم حرفه ای روی سرتان کار شود باز مشخص است که موهای خودتان نیست همچنین مو مصنوعی در عکس ها بسیار بد جلوه میکنند.

نکات مدل مو عروس

نکات انتخاب مدل موی عروس ایرانی

- مدل لباس عروس تان هم میتواند در انتخاب مدل مو تاثیر گذار باشد مثلا اگر لباس عروس تان آستین ندارد و یقه اش بسیار باز است باید مدل مویی انتخاب کنید که خیلی بالا نباشد و پشت گردن را پر کند.

- گاهی باید انتخاب مدل مو را به آرایشگر سپرد زیرا او بهتر میداند با توجه به چهره، فرم صورت، مد سال و مدل لباس عروس چه مدل مویی برایتان انتخاب کند.

مدل مو جمع عروس

مدل مو جمع عروس

- فقط باید حواس تان باشد در آرایشگاه لباس دکمه دار یا زیپ دار بپوشید که بعد از تمام شدن کار آرایش و موهایتان به راحتی آن را از تن خارج کنید.

 

انتخاب مناسب ترین مدل شینیون عروس

گزینش مدل شینیون برای عروس خانم ها به اندازه ی انتخاب لباس عروس سخت است،برای انتخاب مدل موی خود در روز عروسی،میتوانید کارهای بسیاری مانند کمک گرفتن از آرایشگرها،بررسی مجلات مد و فشن،و بسیاری فعالیت های دیگر را انجام دهید.در ادامه با ما همراه باشید.

شینیون مو

 

رفتن به آرایشگاه قبل از عروسی و مشورت با شینیون کننده مو

پس از بررسی ایده های زیر و گزینش بهترین مدل،لازم است حتما به آرایشگاهی که انتخاب کرده اید بروید تا بتوانید موهای خود را به بهترین شکل ممکن آرایش کنید.در واقع با رفتن به آرایشگاه می توانید انواع مدل ها را با توجه به قد مو و غیره بررسی کنید به  دلیل اینکه بسیاری از ما مدل هایی را انتخاب میکنیم که امکان اجرای آنها وجود ندارد. 

 

شینیون مو

 

شینیون مو

 

شینیون مدل مو

 

شینیون مو عروس

 

۲۲ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالن آرایشی

نکات اپیلاسیون برای خانم ها

نکاتی که هنگام اپیلاسیون باید رعایت کنید

اپیلاسیون روشی برای از بین بردن موهای زائد بدن است که طرفداران بسیاری در بین خانم ها دارد و موجب کاهش رشد موهای زائد می شود. این روش موثر برای زدودن موهای زائد در صورتی که با رعایت نکردن نکات بهداشتی همراه باشد ، می تواند بسیاری از ما را با مشکلات زیادی روبرو کند. در این بخش  نکات مهمی را برایتان آورده ایم که با رعایت آنها اپیلاسیون بدن بی ضرر خواهد بود.اپیلاسیون

اپیلاسیون

اپیلاسیون با وسایل یکبار مصرف

در مراکز غیر معتبری که کار اپیلاسیون انجام می شود ، به علت به دست آوردن سود بیشتر اپیلاسیون کل بدن با وسایل چند بار مصرف هم انجام می شود. شاید پیش خودتان بگویید من که چنین جایی نمی روم، پس اپیلاسیون با موم مشکلی را برایم به وجود نمی آورد. اگر چنین تصوری دارید کافی است ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

وکس بدن

نکات مهم و دانستنی درباره اپیلاسیون

اپیلاسیون برای بار اول

اگر برای اولین بار می خواهید به سالنی برای زدودن موهای زائد خود با موم بروید ، باید به سالن های اپیلاسیون معتبری روید که از پارچه های یک بار مصرف برای این کار استفاده می کنند.

زیرا متاسفانه برخی از سالن های اپیلاسیون از پارچه های چندبار مصرف استفاده می کنند و این کار خود را با گفتن اینکه پارچه ها شسته، ضدعفونی، و با اتو خشک شده اند، توجیه می کنند در حالیکه چنین کاری کاملا اشتباه است.

مجوز معتبر گواهی سلامت برای فردی که کار اپیلاسیون انجام می دهد

قبل از انجام اپیلاسیون ، فردی که می خواهد این کار را برای شما انجام دهد باید از سلامت فردی مناسب برخوردار باشد و گواهی سلامت داشته باشد ، گواهی سلامت هر یک از کارکنان هر چند وقت یکبار تمدید می شود.

برای اپیلاسیون باید به سالن های معتبر دارای مجوز بهداشت بروید. بعد از بررسی این مسئله به دست های شخصی که قرار است اپیلاسیون را برایتان انجام دهد دقت کنید که روی آن زگیل، مشکل پوستی یا زخم عمیق وجود نداشته باشد تا سلامت شما به خطر افتد.

نکات اپیلاسیون

نکات بهداشتی اپیلاسیون 

پوست تان در زمان اپیلاسیون نسوزد

از شخصی که برای شما اپیلاسیون انجام می دهد بخواهید تا حرارت موم را بررسی کند و سپس آن را روی پوستتان قرار دهد تا پوست بدن شما نسوزد زیرا در برخی از سالن های اپیلاسیون، شخصی که اپیلاسیون را انجام می دهد بیش از اندازه موم را داغ می کند و صبر نمی کند تا سرد شود، در نتیجه پوست فرد را می سوزاند. 

ظرف یکبار مصرف موم برای اپیلاسیون

برای انجام اپیلاسیون و قرار دادن موم بر روی پوست باید از یک کاردک پلاستیکی یکبار مصرف یا از نوع چوبی (مثل چوب بستنی) استفاده کنید .

استفاده از این نوع کاردک های یکبار مصرف سبب می شود که عامل بیماری زا انتقال پیدا نکند پس هیچگاه به تصور این که حرارت عامل بیماری زا را از بین خواهد برد این مورد را دست کم نگیرید و در ظرفی که موم در آن ریخته می شود باید یکبار مصرف باشد.

ظرف اپیلاسیون

وسایل مورد استفاده برای اپیلاسیون 

تو مو می بینی و من موچین مو!

برخی از افرادی که اپیلاسیون انجام می دهند ، از موچین برای کندن موها بعد از اپیلاسیون استفاده می کنند . موچینی که برای این کار استفاده می شود باید حتما استریل شده باشد . برای استریل کردن موچین حتما باید با الکل و پنبه به خوبی موچین را تمیز کنید. 

بیماری های اپیلاسیونی

انجام اپیلاسیون در مراکز غیر بهداشتی به دلیل استفاده از وسایل اپیلاسیون مشترک سبب انتقال بیماری های میکروبی مثل زرده زخم و بیماری های قارچی و ویروسی می شود.

افرادی که دچار زگیل مسطح می شوند، به دلیل عدم رعایت بهداشت ، از مراکز اپیلاسیون این بیماری را گرفته اند. این نوع زگیل حدود چهار تا پنج ماه به صورت نهفته است و ممکن است خود به خود خوب می شود، ولی افراد باید برای درمان به پزشک مراجعه کنند زیرا ممکن است زیگیل به نقاط دیگر پوست بدن هم سرایت کند.

درمان زیگیل افراد بین دو تا هفت جلسه طول خواهد کشید و در برخی از موارد سخت و طولانی مدت خواهد بود، زیرا ایمنی بدن در مقابل این بیماری پایین است. یکی دیگر از مشکلات ایجاد شده در افراد در اپیلاسیون عفونت تبخال است اما اپیلاسیون نمی تواند باعث تحریک غدد لنفاوی یا سرطان پوست شود .

مشکلات اپیلاسیون

اپیلاسیون باعث چه بیماری می شود؟

الکل، پنبه و روتختی برای انجام اپیلاسیون

اپیلاسیون با موم بر روی تخت هایی انجام می شود که با روتختی پلاستیکی پوشیده شده است اما قیمت روکش پلاستیکی نسبتا گران است و به صرفه نیست .

مسئول اپیلاسیون برای جلوگیری از انتقال بیماری های پوستی روی تخت یک روکش پارچه ای یکبار مصرف می اندازد اما این پارچه آنقدر نازک است که بود و نبودش چندان تفاوتی نمی کند و بدن شما باز هم با آن روکش پلاستیکی در تماس خواهد بود.

برای حل این مساله مسئول انجام اپیلاسیون باید روی تخت را با پنبه و الکل بخوبی تمیز کند و بعد از این که تخت خشک شد روی آن روکش پارچه ای یکبار مصرف را بیندازد.

اپیلاسیون اولین بار

اگر بدنتان را اپیلاسیون می کنید به این نکات توجه کنید

دمپایی و حوله یادت نره!

در حمام سالن اپیلاسیون ، بعد از اپیلاسیون با موم داغ خودتان را بشویید و دمپایی به پا کنید زیرا سالن اپیلاسیون مثل استخر حوضچه کلر ندارد و دمپایی مشترک آنجا می تواند عامل انتقال بیماری هایی مثل قارچ و زگیل باشد.

بعد از انجام اپیلاسیون اگر می خواهید از حوله استفاده کنید حتما حوله با خود ببرید و از حوله هایی که در آنجا قرار دارد استفاده نکنید زیرا موجب انتقال بیماری های پوستی می شود. 

بهترین روش اپیلاسیون پاها
اپیلاسیون,اپیلاسیون بدون درد,بهترین روش اپیلاسیون,اپیلاسیون موهای زائد,بهترین روش اپیلاسیون پاها

در ناحیۀ پاها، تقریباً تمام روش ها مجاز هستند، البته استفاده از موم ولرم ارجحیت دارد زیرا حدود دو هفته پاها را خالی از مو نگه می‌دارد. از استعمال موم سرد اجتناب کنید، موم سرد، موهای نرم و پرزها را تبدیل به موهای سفت و کلفت می‌کند. ضمناً استفاده از تیغ در ناحیۀ پاها را هم محدود کنید به موارد اورژانس و فوری زیرا تیغ هم باعث رویش سریع موهای ناخوشایند و زبر خصوصاً در ماهیچه های پا می‌شود.
 

بهترین روش اپیلاسیون دست ها و بازوها
اپیلاسیون,اپیلاسیون بدون درد,بهترین روش اپیلاسیون,اپیلاسیون موهای زائد,بهترین روش اپیلاسیون دست ها و بازوها

موهای این ناحیه آزاردهنده هستند خصوصاً اگر تیره و زیاد باشند، پرزهای روی دست را می‌توان با استفاده از لیزر از بین برد، این روش موزدایی بسیار پایدار و طولانی مدت است. انتخاب دیگر شما می‌تواند دکُلره کردن ( بی رنگ کردن ) موها باشد، این روش از لیزر ارزان تر تمام خواهد شد. از استفاده از تیغ و خودتراش برای این ناحیه خودداری کنید زیرا باعث رویش سریع موهای زبر خواهد شد.
 

بهترین روش اپیلاسیون بالا تنه
اپیلاسیون,اپیلاسیون بدون درد,بهترین روش اپیلاسیون,اپیلاسیون موهای زائد,بهترین روش اپیلاسیون بالا تنه

ناحیۀ بالا تنه بسیار حساس است، اما برای موزدایی آن می‌توان از چندین روش بهره برد. استفاده از کرم های موبر که به واسطۀ واکنش های شیمیایی موها را از بین می‌برند، آسان است اما آسیب هایی به پوست می‌رساند که تا چند روز باقی می‌ماند. روش قدیمی موم همچنان به روز و مؤثر است اما استفاده از آن در این ناحیه که پوستش بسیار حساس و ظریف است، دردناک خواهد بود. برخی افراد اپیلاسیون توسط آنچه موم شرقی نامیده می‌شود را ترجیح می‌دهند، در واقع این موم از ترکیب عسل و آب لیمو ترش به دست می‌آید، این طور گفته می‌شود که این نوع موم کمتر تحریک کننده است... در این ناحیه هم استفاده از تیغ و خودتراش توصیه نمی‌شود زیرا می‌تواند باعث بروز التهاب های کوچک در این ناحیۀ حساس شود...
 

بهترین روش اپیلاسیون زیر بغل
اپیلاسیون,اپیلاسیون بدون درد,بهترین روش اپیلاسیون,اپیلاسیون موهای زائد,بهترین روش اپیلاسیون زیر بغل

این ناحیه بسیار حساس است و گاهی با موم، موزدایی می‌شود. زیر بغل از معدود جاهایی است که استفاده از تیغ و خودتراش در آن مجاز است. فراموش نکنید که پوست را با کف اصلاح بپوشانید، ضمناً باید از خودتراش زنانه استفاده کنید که از نوع مردانۀ آن خشونت و سختی کمتری دارد. به هیچ وجه بلافاصله پس از موزدایی این ناحیه توسط تیغ، از دئودرانت یا عطر استفاده نکنید زیرا ممکن است برخی مواد سمی از بریدگی های بسیار کوچک بهره برده و وارد بدن تان شوند. از دکُلره کردن موهای این ناحیه به خاطر ظاهر زشت و موم سرد به خاطر کم اثر بودنش اجتناب کنید. اگر بودجه تان می‌رسد، از بین بردن موها توسط لیزر نیز مجاز است.
 

بهترین روش اپیلاسیون صورت
اپیلاسیون,اپیلاسیون بدون درد,بهترین روش اپیلاسیون,اپیلاسیون موهای زائد,بهترین روش اپیلاسیون صورت

در ناحیۀ صورت، پرزهای اطراف لب ها را به آسانی و به کمک باندهای موم سرد که از قبل بریده شده و آمادۀ مصرف است، می‌توانید از بین ببرید. این روش باعث می‌شود که یکی دو هفته از شر موها در امان باشید. در صورت وجود موهایی بیشتر از حد طبیعی، راه حل دیگری وجود دارد و آن استفاده از موچین است. دکُلُره کردن موها نیز انتخاب دیگری است اما ایرادش این است که مو سر جایش می‌ماند و در نتیجه پوست صورت دیگر صاف و درخشان نخواهد بود. بهترین روش موزدایی صورت استفاده از لیزر است که به کمک آن تا مدت های مدیدی در این ناحیه خبری از مو نخواهد بود.

۲۱ مرداد ۹۸ ، ۱۶:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالن آرایشی

ایده های خلاقانه برای کاشت ناخن

این روزها کمتر کسی است که تمایلی به طراحی و کاشت ناخن نداشته باشند، اکثر بانوان به دلایلی مختلف روی به طراحی ناخن و کاشت آن می آورند، اما شاید برخی از آنها اطلاعاتی در مورد مشکلات بعدی این کار نداشته باشند. همانطور که می دانید، ناخن تاثیر بسیار زیادی در زیبایی ظاهری خانم ها داشته و اصولا کاشت ناخن برای کسانی توصیه می شود که، به هر دلیلی قادر به داشتن ناخن طبیعی نبوده و این امر در زندگی روزمره آنها تاثیر منفی بگذارد. در مطلب امروز انواع مدلهای کاشت ناخن همراه با مزایا و معایب آنها را برای شما توضیح خواهیم داد همراه با ما باشید.

آیا کاشت ناخن برای ناخن ضرر دارد ؟

کاشت ناخن اگرچه زیبایی زیادی را به دستان شما هدیه می کند، اما مضرراتی نیز با خود به همراه خواهد داشت، در افرادی که به کاشت ناخن از نوع قاب (کاشت ناخن با تیپ) می پردازند، اولین و مهمترین مشکلی که برای آنها پس از کاشت ناخن به وجود خواهد آمد، فشاری است که بر روی ناحیه سازنده ناخن طبیعی وارد می شود، این ناخن های مصنوعی اغلب بر روی هلال سفید رنگ موجود بر روی ناخن طبیعی قرار می گیرند، و باعث ایجاد فشاری زیاد در آن ناحیه خواهند شد، از این رو پس از مدت زمانی و در دراز مدت سبب تخریب هلال سفید رنگ یا ماتریکس ناخن شده، و منجر به شکننده شدن ناخن و حتی در برخی از موارد توقف رشد ناخن خواهد شد.

آیا کاشت ناخن عوارض دارد؟ عموما در طراحی ناخن و کاشت آن ریسک عفونت های قارچی و باکتریایی در ناخن ها به شدت بالا می رود، این امر به سبب عدم تنفس بافت ناخن می باشد. نکته مهمی که در کاشت به روش قاب می توان به آن اشاره کرد و یکی از اصلی ترین مشکلات در این نوع کاشت بوده، تحریک ناحیه اطراف ناخن و سست شدن اتصال بافت دور ناخن با بخش اصلی و یا همان ناخن می باشد، که این فضای ایجاد شده به راحتی اجازه ورود هر گونه باکتری و قارچی را خواهد داد، که در نتیجه آن بسیاری از افراد مبتلا به نوعی از بیماری ناخن با نام پارونیشیای خواهند شد. در بسیاری از موارد خانم هایی که به روش های مختلف از کاشت و طراحی ناخن استفاده کرده اند، دچار نوعی از التهاب شده اند، که این التهاب به دلیل واکنش های حساسیتی بدن به چسب و مواد کاشت بوده است. این التهاب، قرمزی و خارش به هیچ یک از درمان های حساسیت پاسخ نداده و فقط با از بین بردن عامل آن که ناخن مصنوعی و مواد کاشت بوده امکان پذیر می باشد. کاشت ناخن علاوه بر هزینه‌های بالایی که دارد حتی اگر با دقت یا لوازم مناسب هم انجام شود بی‌خطر نیست، از این رو از سوی متخصصان پوست و زیبایی، کاشت ناخن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

آیا کاشت ناخن در بارداری ضرر دارد ؟ بله، پزشکان معتقدند خانم های باردار باید کاشت ناخن های خود را تا زمان زایمان به تعویق بیاندازند چراکه در دوران بارداری حساسیت بدن و جنین به مواد شیمیایی بسیار بالا بوده و این مواد می توانند از طریق ناخن وارد بدن مادر شده و سپس به جنین رسیده و اثرات نامطلوبی بر روی او بگذارند، در این باره حتی پزشکان معتقدند که خانم باردار در طول حاملگی  از استعمال لاک ساده نیز خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: خدمات ناخن در تهران

انواع مدل کاشت ناخن ژله ای و پودری

کاشت ناخن در مدل های متفاوتی انجام می گیرید که هرکدام دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند و در انجام آنها از متریال های متفاوتی استفاده می گردد، کاشت ناخن ژله ای و کاشت ناخن پودری دو مورد از انواع مدل های متداول ناخن کاشت می باشند. کاشت ناخن پا نیز به شکل دستان انجام خواهد شد و برای آنها از همان متریال استفاده خواهد شد، بهتر است برای زیبایی ظاهری بیشتر خود کاشت ناخن پا را با دست هماهنگ انتخاب کنید.

 

انتخاب فرم صحیح ناخن میتواند به جذابیت دستان شما بی افزاید و یک تصویر زیبا را خلق کند. علاوه بر فرم ناخن انتخاب رنگ مناسب  لاک نیز میتواند باعث زیباتر شدن دستان شما شود.

ناخن های بلند انگشتان تان را زیبا می کند اما آیا هر مدل ناخنی به دست های شما می آید؟ وقتی ناخن ها را مانیکور می کنید باید در انتخاب مدل ناخن دقت کنید اما آیا می دانید که بهترین مدل برای انگشتان شما کدام است. به همان اندازه که رنگ و طرح ناخن برایتان اهمیت دارد، فرم ناخن هایتان نیز باید متناسب با انگشتان تان باشد در غیر این صورت دستهایتان جذابیت خود را از دست خواهند داد. اگر دوست دارید بدانید که چه مدل ناخنی به دستهای شما می آید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام ترمیم یا کاشت ناخن وقتی آرایشگر ناخن از شما سوال میکند که ناخن هایتان را به چه فرمی سوهان بزند، در جواب ایده ای نداشته باشید و انتخاب را به خود شخص واگذار کنید.

وقتی ناخنها را مانیکور میکنید باید در انتخاب مدل ناخن دقت کنید تا ببینید بهترین مدل ناخن برای انگشتان شما کدام است معمولا یکی از پرکابردترین بخش های آرایش دست ، مانیکور کردن مدل های مختلف ناخن است . با این حال یکی از سخت ترین و شاید جذاب ترین بخش های آرایش انگشتان، مدل های مختلف کوتاه کردن آنها و شکل دادن به آنهاست.

اگر چه تنوع بسیاری در مدل های مختلف ناخن وجود دارد اما از میان آنها ۵ مدل حرف اول را می زند یا به بیانی پایه و اساس دیگر مدل ها هستند. مربع، گرد، بیضی، بادامی و بیضی-مربع. برای این که تشخیص دهید کدام مدل برای دست های شما مناسب است، باید طول و پهنای انگشتان تان را در نظر بگیرید.

دست ها به عنوان عضوی مهم و تاثیرگذار، زیبایشان بسیار قابل توجه است. انواع مدل ناخن حتی به گفته روانشناسان دال بر تیپ های متفاوت شخصیتی است و هر فردی مدل ناخنی منحصر به فرد دارد. نه تنها فرم ناخن ها، بلکه مدل انگشتان هر فرد نیز کاملا متفاوت است. در اطراف خود قطعا دیده اید افرادی که انگشتان و ناخن هایی کشیده داشته و برعکس، انگشتان و ناخن هایی گرد و دایره ای دارند.

روانشناسان بر این باورند که رنگ پوست دست، مدل انگشتان و  ناخن ها می تواند با درصد اشتباهی کم درباره شخصیت افراد، برخی رازها را فاش کند علاوه بر فرم مادرزادی ناخن ها، خانم ها با رفتن به آرایشگاه و خدمات آرایشی چون پدیکور ناخن پا ، مانیکور، کاشت ناخن و… فرم ناخن های خود را اصلاح یا تغییر می دهند.

جالب است بدانید که در هر دهه از زندگی، مدل متفاوتی مد می شود. شاید بتوان گفت که به تاریخ شمسی تا قبل از دهه  ۷۰ غالبا تنها فرم بیضی و طبیعی ناخن حفظ و دورگیری می شده است. اما در طول سالهای ۷۰ تا ۹۰ فرم مربعی و مستطیلی نیز به این دایره مد اضافه شد و با اقبال عمومی نیز روبه رو گشت به طوری که در حال حاضر با وجود چرخش اندک مد به سوی مدل های نوک تیز و گرد، همچنان برخی افراد از مدل های مربعی و مستطیلی استفاده می کنند.

انواع مدل ناخن، بسته به سلیقه افراد، مدل انگشتان و دستان خانم ها در آرایشگاه های زنانه رواج دارد. توصیه متخصصان زیباشناسی این است که با توجه به فرم انگشتانتان، مدل ناخنتان را (اگر مانعی مانند محیط اجتماعی و کاری ندارید) انتخاب کنید!

مدل ناخن مربعی:

بسیاری از خانم‌ها تمایل دارند که ناخن‌های خود را به شکل مربع مانیکور کنند این شکل از مانیکور ناخن حالت کشیده و زیبایی را برای ناخن‌ها ایجاد می‌کند و طراحی بر روی آن‌ها نیز به زیباترین شکل ممکن دیده خواهد شد

این مدل با اضلاع موازی و زوایای تیز یا گرد یک مدل فرنچ کلاسیک است. مدل مربعی برای ناخن هایی که بستر بزرگی دارند مناسب است. زیرا مدل مربعی ناخن های کوچک را کوتاه و پهن نشان می دهد. برای بدست آوردن مدل آن، باید دو ضلع جانبی ناخن را موازی و صاف سوهان کنید و لبه آزاد ناخن باید بر این دو ضلع عمود باشد. وقتی مربع کاملی بدست آوردید، سنباده را بردارید و دو گوشه تیز آن را انحنا دهید البته این نوع مدل از ناخن، ناخن هایی با اندازه های کوتاه است که سری صاف دارد. این مدل از ناخن ها از محبوبیت فوق العاده بالایی در بین خانم ها برخوردار است. به دلیل احتمال کمتر شکستگی، فرم راحت تر و پذیرش بالاتر اجتماعی، در کشور ما این نوع از فرم ناخن بسیار مورد پسند می باشد. افردی که ناخن هایی کشیده دارند، جز طرفداران این مدل هستند. برای لاک ناخن هایتان نیز ما رنگی روشن، جیغ و براق را به شما پیشنهاد می دهیم.

مدل ناخن بیضی- مربع:

ناخن بیضی- مربع داغ ترین مد ناخن امسال است. این شکل نیمی مربع و نیمی بیضی است و در واقع ناخن صافی است که گوشه هایش گرد شده است تا حالت طبیعی تری داشته باشد. به طور کلی زیبایی طبیعی است چه در آرایش چه در مو و ناخن. بعد از این مدت اخیر که ناخن های بلند و نوک تیز خیلی محبوب شده بود، به نظر می رسد که دنیای زیبایی دوباره به اصول سنتی زیبایی باز می گردد و چهره ها و آرایش های طبیعی را تحسین می کند. درباره ناخن هم امسال، همانطور که گفتیم، ناخن های کوتاه با شکلی طبیعی بین بیضی و مربع مد شده است که با کوتاهی طبیعی که دارند همیشه تمیز و براق می مانند.

با ادغام مدل شیک بیضی و مدل مربع، یک مدل ناخن بدست می آورید که برای اکثر خانم ها مناسب است. ابتدا ناخن خود را به شکل مربع کامل درآورید و اضلاع جانبی آن را صاف و موازی کنید. زوایای تیز را سنباده بزنید تا گرد و منحنی شود. البته نباید آنقدر این دو زاویه را گرد کنید که از مدل مربعی بیفتد. مدل بیضی- مربعی است که به مدل بالرینی نیز مشهور است. برای این مدل باید ناخن هایتان بلند و باریک باشد. با ادغام مدل شیک بیضی و مدل مربع، این مدل ناخن را بدست می آورید که برای اکثر خانم ها مناسب است. ابتدا ناخن خود را به شکل مربع کامل درآورید و اضلاع جانبی آن را صاف و موازی کنید. زوایای تیز را سنباده بکشید تا گرد و منحنی شود. البته نباید آنقدر این دو زاویه را گرد کنید که از مدل مربعی بیفتد. اگر به فکر رنگ لاک تان هستید، باید اضافه کنیم که هر رنگ لاکی، از رنگ های کمرنگ و ملایم گرفته تا رنگ های جیغ و پر رنگ، روی این مدل ناخن به زیبایی می درخشد و معمولا” برای افرادی که نمی توانند به راحتی ناخن خود را مربعی شکل کنند مناسب است. ابتدا ناخن خود را به شکل مربع کامل درآورید و اضلاع جانبی آن را صاف و موازی کنید. زوایای تیز را سنباده بزنید تا گرد و منحنی شود. البته نباید آنقدر این دو زاویه را گرد کنید که از مدل مربعی بیفتد.

مدل ناخن گرد:

اگر دوست دارید که ناخن هایتان را کوتاه نگه دارید، مدل گرد بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.  مدل گرد ناخن که مدلی کوتاه و طبیعی است برای افرادی که انگشتان کوتاه و پهنی دارند، مناسب است. این مدل ناخن های شما را باریک و بلندتر نشان خواهد داد، بنابراین اگر انگشتان تان باریک است، بهتر است که این مدل را انتخاب نکنید. از آنجا که این مدل ناخن کوتاه است و به مراقبت زیادی احتیاجی ندارد، برای خانم های شاغل که وقت زیادی برای گذراندن در سالن های آرایشی ندارند، بسیار مناسب است.

اگر به دنبال رنگی مناسب برای آن می گردید، باید بگوییم که هر رنگی با این طرح ناخن جور در می آید. رنگ های خنثی، روشن یا حتی جیغ.. رنگ لاک تان کاملا بستگی به حال و هوای آن روزتان دارد، بنابراین در انتخاب آن هیچ محدودیتی ندارید.

این مدل شکل ناخن نیاز به دقت و طراحی و شکل دهی دارد.و بسیار مناسب انگشتان کشیده و بلند بوده  که حتی برای آقایان و افرادی که می خواهند ناخن هایشان را همیشه کوتاه نگه دارند نیز مناسب است ابتدا ناخن خود را مربع کنید و سپس کم کم آن را با سوهان گرد کنید.یکی از محافظه کارانه تر مدل های ناخن، مدل گرد است که حتی برای آقایان و افرادی که می خواهند ناخن هایشان را همیشه کوتاه نگه دارند نیز مناسب است. این مدل برای ناخن های پهن مناسب است و به آن ظاهر باریک تری می دهد. ابتدا ناخن خود را مربع کنید و سپس کم کم آن را با سوهان گرد کنید. مدل ناخن گرد یا دایره ای مدلی است که احتمال شکستن آن کم بوده و درمیان افرادی که ناخن بیش از حد کشیده ای دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که انگشتانی کوتاه دارند، این مدل از ناخن به آنها ابدا توصیه نمی گردد

مدل ناخن مستطیلی:

این نوع مدل ناخن مانند مدل مربعی سری صاف دارد، با این تفاوت که قد ناخن بلندتر می باشد. این مدل نیز بخصوص در میان عروس خانم ها در سال های اخیر بسیار طرفدار داشته است. مدل گلدانی همان مدل مستطیلی است با این تفاوت که در این مدل از شکل نوستالژیک گلدان ها استفاده شده و گوشه های ناخن تیز تر می شوند. این مدل به دلیل بلندی ناخن و سطح کم نوک ناخن، احتمال شکنندگی بالایی دارد

 

مدل ناخن بادامی:

ناخن های بادامی شکل در قسمت بالای خود باریک تر می شوند. اگر چه این مدل برای ناخن های کوتاه مناسب نیست اما برعکس روی انگشتان بلند و کشیده بسیار زیبا و جذاب است. از آنجا که این مدل ظریف و کشیده است، اگر انگشتانی باریک و بلند دارید، حتما آن را امتحان کنید. اگر خواستید که ناخن هایتان را به این فرم سوهان بکشید و لاک بزنید، پیشنهاد ما به شما لاک هایی به رنگ های خنثی یا کمرنگ با طرح های هنری است.

مدل ناخن بیضی:

این مدل ناخن برای مورد خاص و شخص خاصی نیست، و معمولا” به تمام دست ها و انگشتان می خورد. معمولا” حس و شخصیت زنانه و رمانتیک به انگشتان داده و انگشتت را کشیده و لاغر و جذاب می کند.برای آنکه مدل بیضی ناخن تان خوب در بیاید، اول دو ضلع ناخن را صاف و موازی کنید. سپس به تدریج به آن زاویه بدهید

مدل بیضی ناخن از مدل هایی است که هم برای انگشتان کوتاه و پهن هم برای انگشتان بلند و کشیده مناسب است. این مدل تقریبا شبیه به مدل بادامی است با این تفاوت که باید قسمت بالای آن را پهن تر سوهان بکشید. اگر این مدل را برای انگشتان تان استفاده کرده اید، از لاک هایی با رنگ های پاستلی و طرح های هنری برای تزیین آن استفاده کنید.

مدل ناخن بادامی تبز:

این مدل به تازگی در اروپا و سراسر دنیا معروف شده است.و برای ناخن های کوتاه و انگشنان لاغر مناسب است و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است.این مدل آوانگارد در میان ستاره هایی همچون فرگی و لیدی گاگا خیلی محبوب است. با آنکه برای ظاهر روزانه و روتین مناسب نیست، ولی می توان کمی تغییر در آن ایجاد کرد و آن را شیک تر کرد. اضلاع ناخن خود را مساوی و موازی سوهان کنید و کم کم نوک آن را باریک کنید تا به اندازه دلخواهتان برسد.

مدل ناخن تیز:

این مدل ناخن که بیشتر در میان افرادی که انگشتان و صدف ناخن کوچکی دارند، رواج دارد، در سال های اخیر بخصوص برای مهمانی ها طرفداران زیادی یافته است. گفتنی است احتمال شکستن این نوع ناخن ها بسیار بالاست و به محافظت بیشتری احتیاج دارد.به افرادی که انگشتان کشیده ای دارند، ابدا این مدل توصیه نمی گردد؛ چرا که گریم افراد جادوگر در انیمشن ها را یادآور خواهد شد. همان طور که در بالاتر ذکر شد، هر فرم ناخن، نشان دهنده فرم خاص شخصیتی نیز می باشد

مدل های ناخن دیگر:

انواع مدل ناخن دیگری نیز بسته به سلیقه افراد و مدل مادرزادی ناخن هایشان نیز رواج دارد که از گستردگی زیادی برخوردار نیستند، مانند مدل های فانتزی که طرفداران زیادی ندارند

رنگ ناخن:

این مبحث کاملا سلیقه ای است. شرایط، محیط کاری و اجتماعی هر خانم، تن رنگ پوست دست و مدل ناخن هر خانمی باعث می شود که رنگ دلخواه وی برای ناخن هایش تغییر کند. انواع فرنچ، سنگ های تزیینی و… به اضافه رنگ های مناسب هر فصل نیز بر این لیست تغییر رنگ و مدل دلخواه، اضافه می شود.

قابل ذکر است که حتما نباید برای داشتن زیبایی، ناخن های ما رنگ داشته باشند. یک دورگیری و سوهان کشی ساده حتی در منزل در کنار رعایت اصول بهداشتی می تواند، زیبایی دستان و ناخن های شما را تکمیل گرداند.

 

توصیه جهت سالم نگه داشتن دست و ناخن:

علاوه بر مواردی که ذکر شد، بهتر است از رژیم غذایی سرشار از کلسیم و پروتئینی برای زیبایی و دوام ناخن هایتان بهره ببرید. همچنین بسیاری از محصولات مراقبتی ناخن و دست در بازار موجود هستند که می توانید با استفاده به جا از آنها به زیبایی دست ها و ناخن های خود بیافزایید.داشتن ناخن‌های زیبا و سالم برای هر بانوی ایرانی از اهمیت زیادی برخوردار است. شکل ناخن برای ظاهر دستان شما بسیار مهم است. باید توجه داشته باشید که قبل از اقدام به لاک‌زدن، ناخن‌های خود را سوهان زده باشید. فقط ناخن‌های بلند نیستند که زیاد به چشم می‌آیند، بلکه ناخن‌های کوتاه نیز در صورت رسیدگی و محافظت از آن به نوبه خود زیبا خواهند بود. ناخن‌های کوتاه به خصوص در کارهای خانه و کارهای دستی کاربردی ترند پس کوتاه یا بلند بودن ناخن نقش زیادی در زیبایی ناخن ندارد. مهم ناخن‌های زیبا و سالم هستند که تاثیر بسزایی در زیبایی دستان شما خواهند داشت. مهم‌ترین عاملی که می‌تواند این زیبایی را به دستان شما ببخشد، سوهان‌زدن صحیح ناخن‌هاست.

اصول کلی سوهان زدن ناخن

در مرحله اول باید از سوهان‌های نرم (تعداد دانه‌های بالاتر) استفاده کنید تا به بافت ناخن آسیب نرسانید. سوهانی با ۲۴۰ دانه برای شروع خوب است.

جهت سوهان زدن ناخن‌ها بسیار مهم است. سوهان باید فقط در یک جهت به ناخن کشیده شود. سوهان را از یک قسمت کناره‌ها شروع و به سمت مرکز ادامه دهید.

با سوهان زدن می‌توانید به ناخن خود فرم دلخواهتان را بدهید. فرم‌دهی به ناخن‌ها بستگی به سایز ناخن دارد.

اگر ناخن‌های خشک و شکننده دارید قبل از مانیکور، ناخن‌هایتان را در محلول آب و صابون بگذارید.

زیر ناخن‌ها را به آرامی سوهان بکشید تا بافت‌های نرم زیر ناخن از بین نروند.

در سوهان زدن مراقب باشید تا ناخن‌هایتان را زیاد کوتاه نکنید. بعد از سوهان زدن ناخن‌هایتان را پولیش کنید تا براق شوند و در آخر روی ناخن‌هایتان را لاک بزنید تا محافظی در برابر شکستگی باشد.

سوهان را به شکل عمودی بر روی ناخن قرار می‌دهیم و به آرامی روی ناخن می‌کشیم تا ناخن به سایز دلخواهمان برسد.

برای سوهان‌زدن کناره‌های سوهان را موازی ناخن قرار می‌دهیم و به آرامی به ناخن می کشیم. با سوهان زدن کناره‌ها می توان شکستگی‌های ناخن را هم برطرف کرد.

۱۶ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالن آرایشی

آموزش قرینه سازی ابرو

قرینه سازی ابروها قبل از شروع میکروپیگمنتیشن ( آرایش دائمی ابروها ) انجام می شود بنابراین بهتر است قبل از انجام آرایش دائمی ابروها ابتدا آن ها را قرینه کنید زیرا اگر اشتباهی در میکروپیگمنتیشن رخ دهد جبران آن پرهزینه و زمانبر است بنابراین باید قرینه کردن ابروها با دقت زیادی انجام شود و شما در این زمینه مهارت کافی را داشته باشید.

آموزش مرحله به مرحله قرینه سازی ابرو ها

امروزه روش های زیادی نظیر آرایش دائمی ابروها و هاشور زدن ابرو و سایه ابرو دائمی و تاتو ابرو برای ایجاد تغییرات در ابروها وجود دارد و شما می توانید در صورت تمایل با کمک این روش ها عیب های موجود در ابروهایتان را برطرف سازید و یا در مدل ابروهای خود تغییراتی را ایجاد کنید. برای قرینه سازی ابرو ها روش های زیادی وجود دارد و شما می توانید با کمک این روش های ساده ابروهایتان را به راحتی قرینه کنید. در ادامه این مطلب آموزش مرحله به مرحله قرینه کردن ابروها را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

روش های آسان برای قرینه کردن ابرو ها

روش های قرینه کردن ابروها

قرینه کردن ابروها با کمک خط کش های مخصوص اندازه گیری ابرو و کولیس و یا به وسیله نخ و دستمال کاغذی انجام می شود که انتخاب هر یک از این روش ها به میزان مهارت شما بستگی دارد.

قرینه کردن ابرو ها با 2 روش مختلف

آموزش قرینه کردن ابروها با خط کش و کولیس

ابتدا نقطه وسط ابروهایتان را مشخص کنید که برای این کار باید از وسط بینی به سمت بالا حرکت کنید تا نقطه وسط ابروها مشخص شود. توجه داشته باشید بعضی از افراد انحراف بینی دارند که در این صورت ممکن است قرینه کردن ابرو ها با خطا مواجه شود. برای مشخص کردن محدوده قرینه ابروها باید از ماژیک های آرایشی استفاده کنید زیرا فاقد سرب هستند و علاوه بر این دارای ماندگاری بیشتری نیز می باشند و شما طرح خود را از دست نمی دهید.
بعد از مشخص کردن نقطه وسط ابروها خط کش تقارن کردن ابروها را از قسمت صفر روی خط قرینه سازی وسط دو ابرو قرار دهید. مطابق تصویر زیر برای این شخص ۱.۵ سانتی متر کافی است و اگر بیشتر از این مقدار انتخاب کنید مقدار زیادی از ابروها برداشته می شود و فاصله بین دو ابرو زیاد می شود. مطابق شکل باید ۱ سانتی متر از طرفین ابرو را انتخاب کنید و قسمت های اضافی آن را بردارید.

مراحل قرینه کردن ابروها
در مرحله بعدی قرینه سازی ابرو از قسمت یک سانتی و نیمی که از تاج ابرو مشخص کرده اید به اندازه ۶.۵ سانت علامت گذاری کنید. توجه داشته باشید که در تصویر زیر ابروی سمت چپ کوتاه تر است بنابراین از ابروی سمت راست مقداری برداشته شده است و برای متقارن سازی ابروها این فرد از قسمت تاج ابرو تا قله ابرو که در فاصله ۵ سانتی متری قرار گرفته اند علامت گذاری شده است. طرح ابرو باید مطابق با سلیقه مشتری کشیده شود.

روش های آسان برای قرینه کردن ابروها
برای قرینه کردن ابرو سمت چپ نیز به همین صورت از یک سانتی را که برای تاج ابرو مشخص شده است تا ۶.۵ سانت ابرو قرینه سازی می شود که ابروی سمت چپ به دلیل کوتاهی نیاز دارد که کمی بلندتر کشیده شود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید انتهای ابرو در ۶.۵ سانتی و قله ابرو در ۵ سانتی مشخص شده است. توجه داشته باشید که از قسمت قله ابرو و از فاصله ۵ سانتی متری به دم ابرو وصل کنید و  از قسمت قله ابرو نیز به تاج ابرو وصل نمایید.

آموزش قرینه کردن ابروها
در مرحله بعدی قرینه سازی ابرو ها با کمک کولیس خط ها را به یکدیگر وصل کنید. توجه داشته باشید که دو قله ابرو باید به یکدیگر وصل شوند و دو تاج ابروی متقارن شده را هم باید به صورت موازی به یکدیگر وصل کنید. برای اینکه از متقارن بودن ابروها مطمئن شوید کولیس را باز کنید و مطابق تصویر زیر در قسمت تاج ابرو و سپس قله ابرو رو به روی یکدیگر قرار دهید تا مطمئن شوید قرینه سازی را بدرستی انجام داده اید و یا خیر ؟

قرینه سازی ابرو با خط کش و کولیس

آموزش قرینه کردن ابروها به کمک دستمال کاغذی

این روس ساده تر از روش قبلی است و بسیار دقیق می باشد. در این روش ابتدا دستمال کاغذی را روی قسمت پایینی ابروها قرار دهید و با کمک ماژیک دو نشانه روی این قسمت ها بگذارید سپس به سمت بالا بروید و با مقایسه کردن نقطه ها کاملا مطمئن شوید که ابروها متقارن شده اند.

قرینه سازی ابرو با کمک دستمال کاغذی روش های قرینه سازی ابرو

در این مطلب با دو روش برای قرینه کردن ابرو ها آشنا شدید که امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید مهارت لازم را در زمینه قرینه کردن ابرو ها بدست آورید.

 

۱۴ مرداد ۹۸ ، ۱۹:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالن آرایشی

میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟

احتمالا شما هم خانم‌هایی را دیده‌اید که همیشه آراسته و آرایش کرده در همه‌جا حضور پیدا می‌کنند و شاید از خود پرسیده‌اید چگونه ممکن است یک خانم در آخر شب ظاهری مثل اول روز داشته باشد.

اگر شما هم کمی کنجکاو بوده، در اینستاگرام و سایر شبکه‌های مجازی فعال باشید یا تراکت‌های تبلیغاتی آرایشگر‌ها به دست‌تان رسیده باشد، حتما تبلیغات مربوط به آرایش دائم را دیده‌اید. بله، آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن! فرآیندی که طی آن رنگ‌ها به صورت طبیعی روی صورت شما می‌نشیند و شما را تبدیل به فردی می‌کند که ۲۴ ساعته آراسته‌اید و از هرگونه مواد آرایشی بی‌نیاز هستید.

روش میکروپیگمنتیشن چیست؟

انجام میکروپیگمنتیشن به سختی تلفظش نیست؛ روشی است مبتنی بر اصول علمی و پزشکی با استفاده از دستگاه‌های استاندارد و وسایل یک بار مصرف استریل که به کاربر (پیگمنتر) این امکان را می‌دهد که بنا به تقاضای مشتری، نسبت به ارائه یک آرایش دائمی ایمن اقدام کند؛ این کار فرآیند کاشت رنگدانه‌های زیست سازگار در عمق مشخصی از لایه پوست، با حداقل آسیب به بافت پوستی است. این تکنیک علاوه بر کاربرد‌های زیبایی در حوزه پزشکی نیز کاربرد وسیعی دارد.

آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن چیست؟

برخلاف تاتو که برای نقاشی کردن روی بدن استفاده می‌شود، میکروپیگمنتیشن برای بازسازی طبیعی، متعادل‌سازی و جلوه بخشیدن به چهره استفاده می‌شود که درنتیجه زیبایی بیشتر چهره در طولانی مدت را به ارمغان می‌آورد. با این اوصاف انجام چنین کاری آن هم به عنوان آرایش دائم عاقلانه است یا نه؟ آن‌طور که پیگمنتر یک مرکز زیبایی در منطقه سعات‌آباد تهران می‌گوید، این کار نسبت به تاتویی که به صورت سنتی انجام می‌شود، درد و خونریزی کمتری دارد و ماندگارتر است. آسیب کمتری به پوست وارد می‌کند و با تکرار ترمیم چند سال یک بار رنگ آن به قرمزی یا سبزی نمی‌زند.

از میکروپیگمنتیشن در حوزه آرایش چه استفاده‌هایی می‌شود؟

بهبود ظاهر پلک‌ها، اضافه کردن یا جایگزین کردن ابروها، بهبود خط لب، خط چشم دائمی، تقویت مژه برای مژه‌های کم پشت، قرینه‌سازی ابروها، لک‌های ماه گرفتگی، ناهنجاری‌های مویرگی خوش‌خیم، مخفی کردن قسمت‌های بی‌مو در بیماران دارای جای زخم روی فرق سر، بازسازی هاله سینه و آرایش چشم برای افرادی که به مواد آرایشی آلرژی دارند از مواردی است که می‌توان از میکروپیگمنتیشن کمک گرفت. در حوزه آرایش دائم برای موارد زیر می‌توان از این روش استفاده کرد:

• طراحی و قرینه‌سازی ابرو با تکنیک‌های مختلف به عنوان مثال هاشور ابرو، سایه ابرو دائمی و ...

• خط چشم دائم پلک بالا یا خط مژه دائم پلک بالا، خط چشم پلک پایین، سایه چشم پلک بالا و پایین که در اصطلاح عموم به آن هاشور خط چشم یا هاشور مژه هم گفته می‌شود.

• میکروپیگمنتیشن رژلب و خط لب یا دراصطلاح هاشور رژلب جهت قرینه‌سازی لب یا حجیم‌سازی لب. گاهی از آن برای از بین بردن سفیدی بیش از حد لب‌ها هم استفاده می‌شود. با این روش می‌توان سیاهی دور لب‌های افراد را نیز از بین برد.

• کاربرد دیگر از بین‌بردن جای بخیه، از بین بردن لک‌ها یا اسکار‌های پوستی است. درواقع با این روش می‌توانیم دقیقا رنگ پوست مدل را ساخته و در قسمت‌هایی از پوست که از نظر رنگ ناهمگون است کار کنیم، به عنوان مثال برای از بین بردن ماه گرفتگی.

آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروپیگمنتیشن چه فرقی با تاتو دارد؟

میکروپیگمنتیشن روشی تقریبا مشابه تاتو به شکل سنتی دارد، با این تفاوت که در این روش، رنگ مانند دانه‌های مو و در جهت رویش مو‌های ابرو روی پوست می‌نشیند و تفاوت آن با تاتو‌های قدیمی این است که دیگر یک کادر پررنگ و ناجور وجود ندارد، فقط تار‌هایی مانند مو با سوزن نازکی داخل ابرو کشیده می‌شوند که خیلی هم پررنگ و مشخص نیستند بلکه رنگی طبیعی دارند. تفاوت پیگمنت با تاتو در روش اجرای آن، همچنین بدون درد و خونریزی بودن آن است که درنتیجه التهاب کمتری در افراد ایجاد می‌کند.

در گذشته فردی که تاتو انجام می‌داد ممکن بود تا مدت‌ها از فعالیت‌های روزانه خود دور شود یا نتواند در اجتماع ظاهر شود ولی در این روش، بسته به نوع پوست و ویژگی‌های بدن افراد، التهاب و زخم بسیار کم است. در پیگمنت به دلیل استفاده از کارتریج‌های یکبار مصرف و رنگ‌های تست شده، ایمنی و بهداشت کار بسیار بالا و خطر انتقال بیماری بسیار کم است. باتوجه به ظریف بودن سوزن‌های این دستگاه، درد حاصل از این کار به‌شدت کاهش یافته است و می‌توان به جرات، کلمه پیگمنت بدون درد را به کار برد.

کجا برویم؟

برای انجام میکرو‌پیگمنتیشن باید به مراکز آرایشی مجاز که هم دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده‌اند و هم دستگاه‌های پیشرفته دارند، مراجعه کنید. احتمالا پیامک این مراکز یا آگهی آن‌ها را در صفحات اینترنت و جا‌های دیگر مشاهده کرده‌اید. فقط به خاطر داشته باشید که میکروپیگمنتیشن را به شرط سلامت و ایمنی انجام دهید و برای زیباتر شدن تن به هر کاری ندهید. حتما از پیگمنتر خود بخواهید گواهی آموزشی خود را به شما نشان دهد و از مجاز بودن رنگ و دستگاهی که استفاده می‌کند و گواهی وزارت بهداشت او مطمئن شوید.

Related image

پزشکان چه می‌گویند؟

همان‌طور که گفتیم میکروپیگمنتیشن در حوزه پزشکی کاربرد فراوانی دارد، اما کاربرد آن به شکل گسترده و به عنوان یک فرآیند زیبایی موضوعی است که باید به آن توجه کرد. امروزه در کاربرد‌های پزشکی از اصطلاح میکروپیگمنتیشن یا درماتوگرافی به جای عنوان تاتو استفاده می‌شود. از این روش برای درمان ضایعات پوستی، اسکارها، سوختگی، ترمیم ابرو، علامت‌گذاری در آندوسکوپی‌ها، میکروپیگمنتیشن قرنیه، درمان ضایعات پوستی با منشاء ویروسی و... بهره می‌برند.

در کشور‌های پیشرفته، پزشکان متخصص پوست و جراحان پلاستیک به عنوان آخرین مرحله درمان از آن استفاده می‌کنند، به‌طور مثال پس از جراحی پلاستیک جهت درمان لب شکری؛ رنگ سرخ لب و رنگ پوست با هم آمیخته می‌شوند، زیرا هنوز لب فرم و شکل طبیعی خود را به دست نیاورده و تنها راه باز گرداندن رنگ طبیعی از طریق میکروپیگمنتیشن است.

دکتر رویا معصومی‌راد، متخصص پوست، مو و زیبایی در مورد انجام میکروپیگمنتیشن به‌عنوان آرایش دائم می‌گوید: در این روش، پیگمنت یا رنگدانه پوست تخریب نمی‌شود، خطر ابتلا به بیماری کمتر است و تا ۵۰ درصد موارد آسیب‌رسانی کمتری نسبت به تاتوی سنتی دارد، اما توجه داشته باشید که در حالت کلی پزشکان این‌گونه فعالیت‌ها را توصیه نمی‌کنند.

می‌خواهم زیبا بمانم!

همانطور که خودتان هم می‌دانید زیبا شدن به این شیوه خالی از درد و نگرانی نیست. پوست یکی از حساس‌ترین عضو‌های بدن است که به صورت عادی هم مراقبت‌های خاص خود را می‌طلبد و اگر قصد انجام میکروپیگمنتیشن را دارید، باید توصیه پزشکان را جدی بگیرید:

دستگاه‌ها، رنگ‌ها و ملزومات مصرفی مورد استفاده باید براساس اصول پزشکی تهیه و تولید شده باشند، در غیر این صورت استفاده از وسایل غیراستاندارد می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برای آرایشگر و مشتری به همراه داشته باشد. پیگمنتر باید دوره‌های آموزشی میکروپیگمنتیشن، تکنیک‌های انجام کار، اصول زیبایی شناختی و طراحی چهره را گذرانده باشد؛ در غیر این صورت به دلیل دائمی بودن آرایش ممکن است خواست مشتری تامین نشود و باعث ایجاد بحران‌های روحی و روانی در فرد شود.

میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروپیگمنتیشن القای ریزدانه‌های رنگی در حد فاصل قسمت رویی (اپیدرم) و زیرین(درم) پوست است. این کار برای رنگین کردن نواحی مورد نظر انجام می‌شود.

 

امروزه بیشتر خانم‌ها دلشان می‌خواهد همیشه آراسته باشند اما شاید فرصت و حوصله اینکه هر روز دستی به‌صورت ببرند نداشته باشند. شاید به همین دلیل تاتو و بعدها میکروپیگمنتیشن طرفداران زیادی پیدا کرده است.

 

تفاوت میکروپیگمنتیشن با تاتو

میکروپیگمنتیشن با تاتوی سنتی تفاوت‌هایی دارد. اولین تفاوت در دستگاه میکروپیگمنتیشن است. امروزه دستگاه‌هایی برای این کار استفاده می‌شود که ارتباط اجزای ثابت آن با قسمت‌های قابل‌تعویض و یکبار مصرف‌شان قطع شده و اصطلاحا جریان برگشتی به عقب ندارند و تضمینی بر سلامت انجام آن از نظر انتقال نیافتن بیماری از فردی به فرد دیگر است.

 

سوزن یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در کیفیت میکروپیگمنتیشن محسوب می گردد.  کارتریج دستگاه میکروپیگمنتیشن است که یکبار مصرف است و به جای سوزن‌های یکبار مصرف در دستگاه‌های سنتی تاتو به کار می‌رود که با سیستم بسته‌ای که دارند، تضمین‌کننده عدم‌برگشت خون و انتقال ترشحات از فردی به فرد دیگر است. سوزن کارتریج های استاندارد کاملا تیز بوده و با حداقل تخریب بافت، کاشت رنگدانه ها را به نحو مناسبی انجام میدهند.

 

روش میکروپیگمنتیشن,پاک کردن تتو,دستگاه میکروپیگمنتیشن

دستگاه میکروپیگمنتیشن تضمینی برای سلامتی

 

اهمیت رنگ در روش میکروپیگمنتیشن

انتخاب رنگ مناسب برای میکروپیگمنتیشن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در صورت استفاده از رنگهایی که بر اساس اصول بهداشتی تولید نشده اند، سلامتی افراد با مخاطره جدی مواجه خواهد شد. 

 

برای اطمینان از عدم وجود حساسیت به رنگ میکروپیگمنتیشن نیز در مواردی آزمون رنگ و حساسیت تقریبا 7 روز قبل از انجام عمل انجام می شود که نتایج آن نشان می‌دهد رنگدانه باعث واکنش ناخواسته می‌شود یا نه. معمولا برای انجام آن، مقدار کوچکی از رنگدانه یا رنگدانه‌های مورد نظر جداگانه به پوست وارد می‌شود.

 

هاشور ابرو با میکروپیگمنتیشن: 

با تکنیک میکروپیگمنتیشن می‌توانیم تاتو ابرو انجام دهیم و شکل ابروها را مو به مو در موارد کم‌پشتی بسیار ظریف و پراکنده اصلاح کنیم. حتی با تاتو ابرو می‌توان با بالا بردن ناحیه خارجی ابرو، شکل دادن به ابرو یا باز کردن ابرو، چهره را زیباتر و جوان‌تر کرد. در صورت وجود نداشتن تناسب بین دو ابرو هم امکان یکنواخت کردن آنها با میکروپیگمنتیشن وجود دارد. اصلاح رنگ و شکل ابروها هم با این روش انجام می‌شود.

 

میکروپیگمنتیشن چشم:

با روش میکروپیگمنتیشن میتوان آرایش چشم به صورت دائمی داشته باشیم. میکروپیگمنتیشن روی پلک هم انجام می‌شود و می‌توان با آن باعث بیشتر به نظر رسیدن تراکم مژه‌ها شد.

 

همچنین میکروپیگمنتیشن چشم برای کشیدن خط چشم روی پلک با رنگ‌های مختلف (تاتو خط چشم)، تصحیح افتادگی چشم، کشیدن مژه‌ها در موارد وجود نداشتن مژه، اصلاحات افتادگی پلک با صاف کردن ناحیه کانتوس داخلی و روشن کردن ناحیه نزدیک به کانتوس خارجی و.. به کار می رود.

 

انجام میکروپیگمنتیشن روی لب 

میکروپیگمنتیشن لب با هدف‌های مختلفی مانند ساخت مجدد حالت لب، تقویت رنگ خود لب به‌صورت کامل یا جزیی، اصلاح تقارن در مواردی که به علت تصادفات رانندگی یا سایر موارد مثل جای جراحی، لب شکری که یک نقص مادرزادی است پس از اتمام مراحل جراحی، اصلاح چروک‌های بالای لب با تکنیک‌های پیشرفته، افزایش حجم لب به کمک تکنیک‌های سایه روشن( در مورد مردان به‌صورت نامحسوس) انجام می‌شود.

 

آرایش چشم,میکروپیگمنتیشن,هاشور ابرو با میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن روشی ایمن و بهداشتی جایگزین تاتو

 

آرایش دائمی لب با میکروپیگمنتیشن

آرایش دائمی لب با میکروپیگمنتیشن به معنی نیاز نداشتن به استفاده از لوازم آرایشی نیست بلکه ته رنگی به لب می‌دهد که باعث می‌شود فرد در تمام اوقات بدون استفاده از لوازم آرایش هم ظاهری آراسته داشته باشد. در عین حال حدود جایی که باید آرایش شود را معین می‌کند مانند کتاب‌های نقاشی بدون رنگ که بچه‌ها با رعایت خطوط آن را رنگ می‌کنند.

 

تغییر یا پاک کردن رنگ در روش میکروپیگمنتیشن 

در ترمیم‌ها امکان اصلاح رنگ وجود دارد ولی حذف رنگ مستلزم گذشت زمان است و شانس ازبین بردن کامل آن با لیزر خیلی زیاد نیست.

 

میکروپیگمنتیشن درد هم دارد؟

نمی‌توان گفت این فرایند بدون درد است اما با استفاده از بی‌حس‌کننده‌های موضعی و در مواردی بلوک کردن اعصاب ناحیه می‌توان به سطح قابل‌قبولی از بی‌درد بودن رسید.

 

پیگمنتر یا اجرا کننده میکروپیگمنتیشن:

پیگمنتر مهمترین عامل انجام یک میکروپیگمنتیشن موفق و ایمن می باشد. پیگمنتر آموزش دیده، متعهد و آگاه، برای سلامتی شما اهمیت قائل است و از دستگاهها و مواد مصرفی مجاز برای شما استفاده خواهد نمود و با طراحی مناسب چهره، زیبایی توأم با سلامت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

تکنیسینی که می‌خواهد میکروپیگمنتیشن انجام دهد، باید گواهینامه آموزشی با واکسیناسیون هپاتیت B و کزاز و بیمه تخصصی مسئولیت داشته باشد. نظارت پزشکی می‌تواند ضمانتی بر رعایت اصول بهداشتی، انتخاب مناسب بیماران و حذف موارد پرمخاطره باشد. 

 

در گذشته‌ای نه چندان دور بسیاری از امور پزشکی به‌وسیله غیرپزشکان صورت می‌گرفت اما با درک دانش نحوه انتقال بیماری‌ها و بالا رفتن توقع مردم رفته رفته این امور در حیطه مسئولیت‌های پزشکی درآمدند و به نظر می‌رسد امروزه میکروپیگمنتیشن که تولد جدید تاتو است، سرنوشتی مشابه پیدا کرده است. 

 

علاوه بر اینها، باید به یاد داشته باشید که خون و مایعات بافتی هر بیمار می‌تواند با ویروس ایدز (HIV)، هپاتیت B، هپاتیت C و دیگر میکروب‌های بیماری‌زا عفونی شود، از این رو باید خیلی محتاطانه عمل و از انجام این کار در جاهایی که احتمال می‌دهید این مخاطرات را نمی‌شناسند یا اصول استریلیزه کردن را نمی‌دانند، اجتناب کنید.

 

میکروپیگمنتیشن از زیبایی تا درمان

علاوه بر کاربردهای این روش در امور زیبایی، در امور درمان هم می‌توان از میکروپیگمنتیشن برای مداوای مشکلاتی مانند ویتیلیگو (بیماری برص یا پیسی) یا اصلاح جای زخم یا کلوئید کمک گرفت. یکی از محبوب‌ترین کاربردهای میکروپیگمنتیشن هم اصلاح زخم‌های جراحی پلاستیک یا بازسازی هاله پستان در موارد ماستکتومی (عمل جراحی برداشتن پستان در سرطان‌ها و...)، هماهنگ کردن اندازه هاله و شدت رنگ هاله با سینه است.

۱۲ مرداد ۹۸ ، ۰۰:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالن آرایشی

آرایش عروس چگونه باید باشد؟

بایدها و نبایدهای آرایش عروس

همه عروس خانم ها دوست دارند در شب عروسی خود بسیار زیبا نمایان شوند به طوری که صحبت از نوع آرایش و زیبایی آنها تا مدت ها موضوع صحبت خانم های خوش سلیقه فامیل گردد. بنابراین همه آنها با وسواس فراوان به دنبال مدل لباس، آرایش صورت و مو می گردند تا در ذهن مهمان هایشان تصویری متفاوت و خیره کننده از خود بسازند.آرایش عروس

آرایش عروس

اگرجشن عروسی شما هم نزدیک است ، از همین حالا باید به فکر زیبایی تان باشید و برخی از نکات این بخش از دنیای مد نمناک را رعایت کنید تا در بهترین روز زندگی تان، زیباتر از همیشه بدرخشید.

نکات آرایش عروس

نکات و ترفندهای آرایش عروس

میکاپ خود را قبل عروسی تست کنید

3 تا 5 هفته قبل از جشن عروسی نزد آرایشگر خود بروید و از او بخواهید تا آرایشی را که انتخاب نموده اید بر روی صورت شما امتحان کند . هر آنچه برای آرایش عروسیتان می پسندید را به آرایشگر خود بگویید مثلا اگر آرایش برنزه را دوست دارید ، به او بگویید تا رنگ های مختلف را روی صورت تان امتحان کند تا بتواند بهترین رنگ کرم پودرمناسب با پوست شما را شناسایی کند.

در روز تست میکاپ لباس سفید بپوشید

در روزی که برای امتحان مدل آرایش خود می روید ، حتما لباس سفید بپوشید تا بتوانید رنگ آرایشتان را با لباس سفید ببینید و تشخیص دهید مدل آرایشتان در کنار لباس سفید مناسب است یا نه. حتما چند عکس بدون فلش از خودتان بگیرید تا بهتر بتوانید مدل آرایشتان را در کنار لباس سفید تشخیص دهید و یک مدل زیبا انتخاب کنید.

میکاپ عروس

ترفندهای میکاپ عروس

رنگ ابرو را فراموش نکنید

رنگ ابروهایتان را با رنگ موهایتان هماهنگ کنیدو قسمتهای خالی ابروهایتان راپر کنید. هیچ گاه ابروها را نتراشید یا آنها را زیادی پهن و باریک نکنید. هر قدر ابرو طبیعی تر باشد عروس زیباتر خواهد بود پس طوری به ابروها فرم دهید که با چشم ها و صورتتان هماهنگ شوند.

موی مصنوعی نگذارید

هیچ گاه نگذارید آرایشگر برای راحتی کار خودش موی مصنوعی به موهای شما اضافه کند زیرا رنگ این موها در زیر فلاش دوربین ها کاملا با رنگ موی خودتان متضاد می شود وغیر طبیعی خواهید شد.

مدل مو عروس

آرایش و مدل موی عروس

آرایشگرتان را با دیگران قسمت نکنید

اگر می خواهید در عروسی تک باشید، آرایشگرتان را با دیگران قسمت نکنید و اجازه ندهید فامیل های شما نزد آرایشگرتان روند چون سبک کار آرایشگرها مشخص است و تم اصلی کارشان را حتی اگر نخواهند هم روی افراد متفاوت پیاده می کنند.

عکس مدل های آرایشی تان را به آرایشگر نشان دهید

هر دختر خانمی برای شب عروسی مدلی از آرایش را مد نظر دارد و گاهی از اوقات چند عکس از مدل های آرایشی مورد قبول خود تهیه کرده است ، به شما پیشنهاد می کنیم این عکس ها را به آرایشگاه ببرید تا آرایشگرتان آنها را روی صورت شما امتحان کند و تشخیص دهد آیا این مدل ها برای شما مناسب است یا خیر.

از آرایش مات و بی رنگ بپرهیزید

از آنجا که لباس تان سفید است باید آرایش در تضاد با این رنگ را انتخاب کنید و نباید آرایش صورت تان بی رنگ و رو یا مات باشد و باید طوری باشد که از بی رنگی چهره بکاهد و در کل آرایش شما باید سازگار با رنگ لباس عروس و متفاوت از روزهای دیگر باشد.

آرایش عروس

آرایش عروس چگونه باید باشد؟

بهترین مژه مصنوعی را انتخاب کنید

برای جذاب شدن چشم ها آرایشگران از مژه مصنوعی استفاده می کنند . دقت داشته باشید که آرایشگرتان از مژه هایی با طول های متفاوت استفاده کند و آنها لابه لای مژه های خودتان بچسباند تا چشم هایتان حالتی طبیعی به خود گیرد. هرگز از مژه مصنوعی های که توی ذوق می زنند و در یک ردیف قرار گرفته اند ، برای جشن عروسیتان انتخاب نکنید.

مدل آرایش جدید انتخاب کنید

مدل آرایش های جدید را روی صورتتان امتحان کنید ، شاید این مدل ها شما را جذاب تر و متفاوت تر از مدل های قدیمی سازد.

از بهترین لوازم آرایش خود استفاده کنید

از آرایشگر خود بخواهید برای ماندگاری بالای آرایش صورتتان از بهترین لوازم آرایش خود استفاده کند زیرا قرار است یک روز کامل این آرایش در صورت شما باقی بماند.

آرایش عروس 2019

آرایش لایت عروس بسیار جذاب

آرایش تان را در نورهای مختلف امتحان کنید

آرایش عروسی شما باید با در تمامی موقعیت ها و نورهای متفاوت سازگار باشد پس بهتر است روزی که برای تست میکاپ تان نزد آرایشگر می روید، از او بخواهید آرایش تان را هم در نور آفتاب و هم در نور اتاق تست کند تا در روز عروسی در موقعیت های مختلف زیباترین باشید.

آنچه می پسندید قبل از میکاپ به آرایشگرتان بگویید

اگر دوست ندارید هنگامی که در روز عروسی و بعد از میکاپ چشم هایتان را باز کردید، ازمدل آرایش خود ناراضی باشید به آرایشگر خود بگویید چه چیزی را دوست دارید یا از چه شیوه آرایشی بیزارید چون او شما را نمی شناسد، از علایق و شخصیت تان بی خبر است پس تنها مبنای کار خود را اعتماد بر آرایشگر قرار ندهید و هر آنچه می پسندید قبل از میکاپ به او بگویید.

از آرایش زیاد بپرهیزید

اگر می خواهید آرایشتان در عکس ها و زیر نور فلش جلوه بدی پیدا نکند ، آرایش طبیعی داشته باشید و از آرایش زیاد بپرهیزید.

میکاپ عروس

تکنیک های آرایش عروس

آرایش کلاسیک داشته باشید

آرایشی داشته باشید که هیچ گاه از مد نیافتد زیرا عکس های عروسیتان را تا آخر عمر مرور می کنید پس از مدها بپرهیزید. یادتان باشد لباس عروس تان را نیز به گونه ای انتخاب کنید که از مد نیافتد. درست است آرایشی که به تازگی مد شده برای شما جذاب است اما بهترین انتخاب برای عروسی آرایش کلاسیک که همیشه جذابیت خود را دارد، پس پیشنهاد می شود در روز عروسی تان مد را کنار بگذارید و تنها به آنچه زیباترتان می کند، بیاندیشید.

رژ لب های پر رنگ را امتحان کنید

اگر همیشه از رژ لب های مات و بی رنگ مانند قهوه ای یا رنگ لب استفاده می کردید ، برای روز عروسیتان رژ لب های پر رنگ مانند صورتی یا قرمز را انتخاب کنید و از استفاده آنها نترسید. رژ لب های پر رنگ به جذابیت چهره شما می افزاید و عکس هایتان را زیباتر می کند.

رنگ رژ لب عروس

انتخاب رنگ رژ لب عروس

تفاوت رنگی پوست صورت و بدنتان را از بین ببرید

برای اینکه ظاهری طبیعی و یکدست داشته باشید باید بعد از آرایش چهره تان از کرم پودری که برای صورت خود استفاده نموده اید به گردن و حتی شانه هایتان بزنید تا تفاوت رنگی با صورتتان نداشته باشد ، در غیر اینصورت ظاهری غیر طبیعی خواهید یافت.

از سایه های تیره استفاده نکنید

برای اینکه چشم هایتان زیباتر شود و طبیعی به نظر برسر هیچ گاه از سایه های چشم بسیار پررنگ استفاده نکنید . در صورت سیاه کردن بیش از حد چشم هایتان ، نه تنها به جذابیت صورت خود نیافزوده اید بلکه زیبایی طبیعی چشم هایتان را نیز از بین خواهید برد.

آرایش عروس

آرایش عروس اروپایی

استفاده از لوازم آرایشی حاوی مرطوب کننده

چشم هایتان را بیش از حد مات یا براق نکنید زیرا آرایش خیلی مات سبب خشکی و ترک پوست تان می شود و آرایش خیلی براق دوام زیادی روی پوست تان نخواهد داشت و به سرعت از روی پوست تان پاک خواهد شد.برای طبیعی بودن آرایشتان و دوام بیشتر آن از لوازم آرایشی استفاده کنید که حاوی کمی مرطوب کننده باشد.

۱۰ مرداد ۹۸ ، ۰۰:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالن آرایشی

چه خدماتی در آرایشگاه زنانه ارائه می شود؟

ظاهر افراد تا حد زیادی نشان دهنده شخصیتشان می باشد و در ارتباطات اجتماعی موثر است.  از دلایل اصلی اهمیت داشتن آرایش برای افراد، پوشاندن عیب های موجود در مو و پوست و زیباتر شدن می باشد.
آرایشگری فن و هنری است که به زیباتر جلوه دادن ظاهر افراد (پوست، مو و …) می پردازد. آرایش به معنی اضافه کردن و پیرایش به معنای کم کردن است. در کشور ما آرایش بیش تر برای خانم ها و پیرایش برای آقایان استفاده می شود.
خدمات آرایشگاه زنانه شامل کوتاه کردن، مدل دادن، رنگ کردن موها، آرایش صورت، پاکسازی پوست و طراحی ناخن ها می شود.
 

مجموعه خدمات زیبایی سالن ها

 

گریم و کانتورینگ صورت
گریم و آرایش عروس
آرایش و استایل مو
اصلاح و قرینه سازی ابرو
هاشور ابرو
اکستنشن مژه
اکستنشن مو
خدمات ناخن
رنگ و لایت
اپیلاسیون
پاکسازی پوست
صافی دائم مو
برزیلین
 
 
۰۹ مرداد ۹۸ ، ۲۰:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سالن آرایشی