باز کردن و افتتاح یک آرایشگاه زیبایی یک راه حل مناسب برای شکوفایی استعدادها و مهارت های خود در زمینه آرایشگری می باشد. برای اینکه یک آرایشگاهی که باز می کنید بهترین موقعیت را از نظر مکانی و جذب با موفقیت مشتری و ... داشته باشد لازم است به چندین نکته مهم توجه کنید که در ادامه به بررسی و بازگو کردن این نکات می پردازیم.

مهم ترین فاکتور برای یک آرایشگر داشتن تجربه کافی می باشد زیرا تمام کارهای مهارتی با تجربه آموزش داده می شود ، همیشه به آرایشگر های تازه کار توصیه می شود که با تمرین این مهارت می توانند مشتریان زیادی پیدا کنند. این را در نظر بگیرید که پوست خانم ها بیشتر از از آقایان حساس است پس باید بیشتر به سلامتی خود اهمیت دهند و آن را جدی بگیرند. شاید بعضی از شما با این مسائل مواجه شده اید که بعد از آنکه از آرایشگاه باز می گردید دچار زگیل ، تبخال یا بیماری های قارچی شده اید که در اثر تماس با وسایل آرایشی آلوده و استریل نشده بوده اند و حتما بهداشت آرایشگاهی که می روید را در نظر بگیرید و به این نکته بیشتر از هرچیزی توجه کنید.

 

 

هزینه اولیه افتتاح سالن را در نظر بگیرید

 

 

هزینه اولیه افتتاح سالن را در نظر بگیرید

 

قبل از هر تصمیمی باید این را بدانید که افتتاح کردن سالن زیبایی یعنی راه اندازی یک کسب و کار و این کسب و کار ممکن است در ابتدا و سال های اولیه سود زیادی به همراه نداشته باشد و بعد از گذشت این مدت زمان به تدریج درآمد زایی و سود دهی آن آغاز خواهد شد.

در ابتدای امر باید تمام هزینه های راه اندازی را در نظر بگیرید و توجه کنید که تا چه مدت می توانید بدون هیچ درآمدی کار کنید و هزینه های مربوطه را تامین کنید. هزینه هایی که برای اجاره مکان آرایشگاه ، هزینه دکوراسیون ، هزینه خرید لوازم ، تجهیزات اولیه و ... را در نظر بگیرید. برای شروع کار بهتر است نرخ های بسیار بالا برای خدمات خود تعیین نکنید. حتما قیمت خدمات آرایشگاه زنانه مشابه خود و در محدوده فعالیت خود را بپرسید و در همان رنج قیمت های خود را تعیین نمایید.

 

کسب مجوز برای فعالیت سالن زیبایی

 

برای راه اندازی سالن و آرایشگاه خود باید مجوزهای لازم را از اتحادیه آرایشگری تهیه نمایید. برای تهیه مجوز ابتدا باید مدارک معتبر که نشان دهنده مهارت شما در آرایشگری می باشد را داشته باشید و بهتر است برای این کار مدارک معتبر از سازمان فنی و حرفه ای داشته باشید تا مشتریان به شما اعتماد بیشتری بکنند.

 

 

انتخاب مکان مناسب برای آرایشگاه

 

 

انتخاب مکان مناسب برای آرایشگاه

 

مکان و موقعیت سالن زیبایی نقش بسیار مهمی در درآمدزایی شما خواهد داشت که برای انتخاب آن باید به چند نکته توجه کنید.

 

آرایشگاه خود را در مکانی پر رفت و آمد و یا نزدیک به فروشگاه هایی که اغلب بانوان از آن بازدید می کنند افتتاح کنید.

 

سعی کنید محلی را برای افتتاح سالن زیبایی بیابید که دسترسی آسان داشته باشد. پر ترافیک بودن و یا نبود پارکینگ در نزدیکی آرایشگاه باعث عدم انتخاب سالن زیبایی توسط مشتریان می شود.

 

مکانی را انتخاب کنید که سالن دیگری در نزدیکی آن وجود نداشته باشد و یا اینکه فاصله بین آنها زیاد باشد.

 

در غیر اینصورت اگر رعایت نشود ممکن است تبلیغات شما تاثیر خود را به سالن رقیب نشان دهد و همواره در افزایش مشتری های جدید ناکام باشید.

 

 

انتخاب نام مناسب برای آرایشگاه خود

 

 

انتخاب نام مناسب برای آرایشگاه خود

 

قبل از هر چیز این را بدانید که انتخاب نام مناسب تاثیر مستقیمی در تبلیغات و برندسازی آرایشگاه شما دارد. به همین دلیل اهمیت دادن به این بحث جز موارد مهم فعالیت شما می باشد. اگر برند انتخابی شما یک نام قوی داشته باشد چیزی که در حافظه بماند ، ارتباط با کسب و کارتان برای مخاطبان بسیار آسان خواهد شد. این کار مزیت های تبلیغاتی نیز دارد پس یک نام منحصر به فرد انتخاب کنید.

این مورد را در نظر بگیرید که نام انتخابی تان در زبان های دیگر نیز مناسب باشد زیرا ممکن است بعدها به فکر تاسیس شعبه در خارج از کشور باشید ولی نتوانید از آن استفاده کنید. پس بهتر است بعد از انتخاب نام مناسب با پرسیدن از افرادی که به زبان های دیگر تسلط دارند از مناسب بودن نام انتخابی خود اطمینان حاصل کنید.

 

استخدام پرسنل واجد شرایط و ماهر

 

بهتر است از ابتدای فعالیت خود به صورت حرفه ای آغاز کنید و از افراد متخصص و آموزش دیده برای کار آرایشگری و دیگر خدمات استفاده کنید. هرچه خدمات قابل ارائه از طرف شما به مشتریانتان بیشتر باشد می توانید مشتریان ثابت و بیشتری بدست آورید. بهتر است قبل از شروع کار با پرسنل درباره شرایط کار ، ساعات کاری و نحوه دریافت حقوق و دستمزد با آنها صحبت کنید و در صورت لزوم با آنها قرار داد ببندید.

 

 

استخدام پرسنل واجد شرایط و ماهر 

 

طیف گسترده ای از خدمات را در آرایشگاه خود ارائه دهید

اکثر خانم ها ترجیح می دهند تمام کارهای آرایشی و زیبایی خود را مانند کوتاه کردن مو ، رنگ کردن ، مدلهای کاشت ناخن ، مانیکور و پدیکور ناخن پا ، کاشت مژه مصنوعی و ... را در یک محل انجام دهند و با این کار درزمان خود صرفه جویی کنند. برای این کار بهتر است در آرایشگاه خود برای ارائه هر یک از خدمات یک فضای مجزا داشته باشید تا مشتریان بیشتری بدست آورید.

 

فضای شیک ، ایمن ، تمیز و بهداشتی برای آرایشگاه خود ایجاد کنید :

 

سالن های زیبایی حرفه ای معمولا دارای فضای بسیار شیک ، آرامش بخش و مطمئنی هستند و بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهند. تمیز بودن آرایشگاه ها یکی از مهم ترین بخش های مربوط به آرایشگاه می باشد که می تواند مشتریان را به خود جلب کند.

 

نکات مهم هنگام مراجعه بازرس اتحادیه برای بازدید

  1.      
  2. نداشتن هیچگونه عکس عروس و یا عکس های تبلیغاتی داخل سالن
  3.       برای ارئه کار به مشتری آلبوم تهیه کنید
  4.       پنجره ها باید غیر قابل باز و بسته کردن باشد
  5.       نصب تابلو سیگار کشیدن ممنوع داخل سالن
  6.       ارائه کدپستی سالن
  7.       داشتن کپسول آتش نشانی 4 کیلوگرمی
  8.       داشتن جعبه کمک های اولیه داخل سالن
  9.       نصب ورود آقایان ممنوع بر روی درب ورودی

 

 

نکات مهم هنگام مراجعه بازرس اتحادیه برای بازدید