اگر رنگ موی پایه و تکه های انتخابی تا 3 درجه باشد، هایلایت نامیده می شود، و اگر این تفاوت از 5 درجه بیشتر باشد، مش گفته می شود

 

از نظر تئوری هایلایت یعنی رنگهای که در میاری 3 درجه روشنتر از رنگ پایه است. مثلا رنگ قهوای میزنی پایه و تیکه هایی که در میاری 3 درجه روشنتر می کنید.

ولی مش آن تارهای مویی که در می آوری باید کاملا روشن بشود. سپس روی آن تنر میرود که انواع اقسام مش ها .. مش یخی مش نقره ایی مش کاهی ..در میاد ..

 

در هایلایت از رنگ مو استفاده می شود در حالیکه مش با استفاده از پودر دکلره انجام می شود. در هایلات به هیچ وجه لازم نیست از دکلره استفاده شود زیرا قرار نیست مو به پایه برگردد. اما در مش لازم است که ابتدا با پودر دکلره مو را به پایه برسانیم.

 

مش بهتره یا هایلایت

 

اما در مورد اینکه برای مدل موی عروس ایرانی مش بهتر است یا هایلایت؟ این بستگی به رنگ پوست و حالت صورت فرد دارد. معمولا کسانی که رنگ پوستشان تیره است مش کردن موها صورت آنان را تیره تر می کند.

البته به رنگی که برای مش کردن استفاده می کنیم باید توجه داشت. حتی نوع مش که سوزنی باشد یا تیکه ای با فویل انجام شود خیلی در این امر تفاوت دارد .

ولی در مجموع مش و هایلایت سلیقه ای است و گاه مشتری به تجربه و پیشنهاد آرایشگر توجه ندارد و خودش نوع رنگ مش یا هایلایت را انتخاب می کند. ممکن است به رنگ پوستش نیاید ولی خب این رنگ را دوست دارد.

 

آموزش انواع هایلات مو

 

انواع هایلات مو

ممکن است نام های مختلف و متفاوتی از انواع رنگ کردن مو به سبک هایلایت را شنیده باشید، اما ندانید که آنها چه تفاوت هایی بخصوص در ظاهر باهم دارند. با ما همراه شوید تا با انواع هایلات مو آشنا شویم.

هایلایت کردن مو به سبک نواری

 

مدل اول: هایلایت کردن مو به سبک نواری

هایلایت نواری که نام دیگر آن مدل روبانی می باشد، بهترین انتخاب برای کسانی می باشد که موهایشان موج دار و فر می باشد. هایلایت مو به سبک نواری زیبایی و موج موهای فر را بیشتر از پیش نمایش می دهد.

روش کار هایلایت نواری:

شکل کار به این صورت است که در زمینه تیره مو بخش هایی منظم از نوار دیده می شوند. زمانی که موهای این افراد تاب می خورند این بخش های هایلایت مانند یک روبان روی سر آنها نشان داده می شود.

پیشنهاد ویژه:
اگر به دنبال یک مدل ویژه و زیبا از این روش هایلایت هستید می توانید از ریشه های رنگین کمانی استفاده کنید و یا از رنگ های روشن در زمینه تیره بهره ببرید.

 

هایلایت کردن مو به سبک لولایت

 

هایلایت کردن مو به سبک لولایت

مدل دوم: هایلایت کردن مو به سبک لولایت

معنای لولایت در لغت تابش خورشید می باشد، روش لولایت کردن مو نیز دقیقا مانند معنی لغوی آن می باشد. هایلایت مو در این سبک به این صورت می باشد که شما در قسمت بالای مو و رویه مو رنگ روشن را می بینید و در بخش پشت رگه هایی از رنگ تیره همان هایلایت را مشاهده می کنید.

هایلایت کردن مو به سبک فراستد

 

هایلایت کردن مو به سبک فراستد

مدل سوم: هایلایت کردن مو به سبک فراستد

معنای فراستد در لغت یخ زده می باشد. روش کار به این صورت است که ابتدا باید موها را بلوند روشن می کنید. در ادامه کار بخشی از رشته های مو را کاملا مانند یخ بی رنگ می کنید، به طوری که همانند یک افکت جدا کننده رنگ بلوند از تیره روشن می شود.

پیشنهاد ویژه:
بهتر است این مدل از هایلایت مو برای اشخاصی که موهای خیلی کوتاه دارند استفاده شود، با این کار یک نمای حرفه ای و زیبا برای این دسته از مدل موها ایجاد می شود.

 

هایلایت کردن به سبک بالیاژ

 

هایلایت کردن به سبک بالیاژ

مدل چهارم: هایلایت کردن به سبک بالیاژ

تکنیک بالیاژ که به روش نقاشی معروف می باشد، یکی از پرطرفدارترین سبک های هایلات مو می باشد. در این روش همانطور که از اسمش پیدا است هر قسمت از مو را با توجه به سلقه تان به هرمقدار که بخواهید می توانید روشن و تیره کنید.

هایلایت کردن مو به سبک بیبی لایت

 

هایلایت کردن مو به سبک بیبی لایت

مدل پنجم: هایلایت کردن مو به سبک بیبی لایت

این روش از هایلایت کردن مو برگرفته از حالت و رنگ طبیعی کودکانی که با موهای بولند متولد می شوند، می باشد. به همین دلیل اسم این مدل هایلایت مو را بیبی لایت می نامند.

روش کار هایلایت کردن مو به سبک بیبی لایت:

برای بیبی لایت کردن موها شما باید از رگه های مختلف اما نزدیک به هم روشن برای موهای اطراف صورت استفاده کنید. به عبارتی موهای اطراف گردی صورت روشن تر از سایر بخش ها می باشد.

هایلایت کردن مو با استفاده از مش سوزنی

 

هایلایت کردن مو با استفاده از مش سوزنی

مدل ششم: هایلایت کردن مو با استفاده از مش سوزنی

تمرکز کار برای هایلایت کردن مو به سبک سوزنی برروی قسمت های کوچک، ظریف و باریک مو می باشد. برای هایلایت مو به سبک مش سوزنی هم می توانید از کلاه بهره ببرید و هم از فویل استفاده کنید

 

هایلایت کردن مو با استفاده از سبک چانک لایت

 

هایلایت کردن مو با استفاده از سبک چانک لایت

مدل هفتم: هایلایت کردن مو با استفاده از سبک چانک لایت

این روش از هایلایت کردن مو نقطه مقابل هایلایت مو به سبک مش سوزنی می باشد. در این تکنیک تمرکز کار برروی دسته های بزرگ و بولد مو می باشد. برای این تکنیک شما حتما باید از فویل استفاده کنید. زمانی که شما از فویل بهره می برید به راحتی می توانید موها را به دسته های بزرگ جداگانه تقسیم کنید.